فراتر از خبر

آموزش نگارش انگیزه نامه برای دانشگاه ihd آلمانی

انگیزه نامه برای دانشگاه آلمانی به عنوان بیانیه هدف نیز شناخته میشود، سندی است که در آن مهارت های حرفه ای و انگیزه شخصی خود را در مورد انتخاب رشته تحصیلی موردنظر در یک دانشگاه خاص توصیف می‌کنید. این سند یکی از شخصی سازی شده و مهم ترین سندی است که می‌توانید برای ارسال به دانشگاه های آلمان یا هر کشوری در طول فرآیند درخواست، درست کنید. در اکثر موقعیت ها انگیزه نامه مهم ترین تاثیر را بین پذیرش و رد شدن در دانشگاهی که میخواهید مشغول به تحصیل شوید، دارد.

حالا چطور انگیزه نامه خود را بنویسیم؟

برای نوشتن انگیزه نامه خود، می‌توانید جزئیات مرتبط و جالبی در مورد خودتان بنویسید که می‌تواند به متصدی پذیرش ثابت کند که شما دانشجوی مناسبی برای شرکت در رشته دانشگاه موردنظر هستید. به همین دلیل مهم است که ابتدا یک رشته تحصیلی را انتخاب کنید که مناسب برای سابقه تحصیلی شما باشد. همچنین انگیزه نامه نقش تعیین کننده ای در تعیین پذیرش یا عدم پذیرش شما دارد. این شرایط می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد که خود را به گونه ای معرفی کنید که بتوانید در نهایت دانشگاه دلخواهتان را متقاعد کنید. حتی اگر شما یک دانشجوی ممتاز با بالاترین نمرات، موفقیت های زیاد، و بسیار با انگیزه باشید، ممکن است به دلیل ضعیف نوشتن انگیزه نامه خود، پذیرش خود را تضمین نکنید. در این لحظات سخت لازم نیست خودتان را جوری نشان دهید که به گونه ای شما را غیر جدی جلوه دهد، بلکه شما باید روی شخصیت فکری خود تمرکز کنید. در ضمن حتما مواظب باشید که بیش از حد در مورد کمبود خود تمرکز نکنید. همیشه روی نقاط قوت و دلایل خود تمرکز کنید که چرا شما فرد مناسبی برای دانشگاه هستید.

*پیشنهاد: قبل از نوشتن متن نهایی خود از قبل برنامه ریزی کنید. ابتدا مفهوم، سپس طرح، ساختار و تنظیم دقیق را برنامه ریزی کنید.

شما باید تمام افکار خود را برا این موضوع متمرکز کنید که چرا می خواهید مدرک خاصی را دنبال کنید، تمام ویژگی هایی که می‌توانید به برنامه بیاورید، چرا یک دانشگاه خاص، بهترین گزینه برای شما است. سپس، شما باید این ایده ها را به یک پیش نویس بیاورید.

معلم زبان آلمانی

  • طرح بندی روشی است که باعث قالب بندی ظاهر سند شما می‌شود و باید حرفه ای بودن شما را نشان دهد. اگر هیچ مشخصاتی در توضیحات دانشگاه در داخل انگیزه نامه ننوشته اید، باید سعی کنید حداکثر تا دو صفحه بنویسید.
  • ساختار سند جریان انگیزه نامه شما را تعریف می کند، با مقدمه ای روشن شروع کنید که به آرامی به بدنه ای مختصر و مفیدی از محتوا منجر می‌شود. در آخر هم نتیجه گیری باید یک بار دیگر نشان دهنده ویژگی های مثبت شخصی شما باشد.

از طرفی دیگر شما باید کلماتی که در انگیزه نامه خود به کار برده اید را مورد بررسی قرار دهید،. برای مثال شما باید از استفاده کلمات و ساختارهای پیچیده اجتناب کنید، زیرا آنها می‌توانند برای متصدیان پذیرش نامفهوم یا آزاردهنده باشند. از زبانی نسبتاً شیوا، متقاعدکننده و روان استفاده کنید و سعی کنید گرامر های زبان و املای کلمات را بررسی کنید. همچنین از افراد نزدیکی که برای نظراتشان ارزش قائل هستید فیدبک دریافت کنید.

نکاتی که باید هنگام نوشتن انگیزه نامه خود در نظر داشته باشید:

شما نباید مواردی را که در فرم درخواست یا CV  ذکر کرده اید را تکرار کنید، یه خاطر داشتن این مورد خیلی مهم است چون متصدیان پذیرش، نامه های انگیزشی زیادی از بسیاری از دانشجوها دریافت می‌کنند و اگر در مورد خود زیاد مواردی را تکرار کنید، خسته کننده خواهد شد. سعی کنید شما هم جزو افرادی باشید که مطالب تکراری تحویل متصدی نمیدهند.

شما باید انگیزه نامه خود را بر اساس مشخصات دانشگاه بنویسید. هنگامی که مشغول نوشتن نامه انگیزشی خود هستید، دقت کنید که علایق مرتبط با رشته های ارائه شده توسط دانشگاه را اولویت بندی کنید. به این فکر کنید که چگونه از رشته هایی که دنبالشان هستید، سود خواهید برد و چرا برای شرکت در آن رشته ها انگیزه دارید. معمولاً دانشگاه‌ها الزامات بسیار روشن و آموزنده‌ای را در وب‌سایت‌های خود دارند و همچنین به دنبال ویژگی‌ها و شرایط مناسب داوطلبان هستند.

نوشتن یک مقدمه واضح

مقدمه شما مهمترین بخش نامه شما است. این مقدمه تعیین خواهد کرد که آیا متصدیان پذیرش آموزش آلمانی  مشغول خواهند شد و به خواندن کل نامه ادامه خواهند داد. در این شرایط است که آنها تصمیم می‌گیرند که آیا پرونده شما را ادامه می‌دهند یا آن را به طور کامل رد می‌کنند. به روشی فکر کنید که کلیشه ای به نظر نرسد و در عین حال هوشمند و جذاب باشد.

 

مواردی را در مورد خودتان به اشتراک بگذارید

علایق و احساسات خود را هنگامی که در فعالیت هایی شرکت می‌کنید که با رشته مورد نظر مرتبط است، به اشتراک بگذارید. به راه هایی فکر کنید که چگونه در الگوهای فکری و انگیزه شما ظاهر شده است. لحظه ها یا ماجراهایی را که باعث شده اند اهمیت موضوع را درک کنید، به اشتراک بگذارید.

در نامه انگیزشی خود از طنز به میزان زیاد استفاده نکنید

در این مراحل، مثبت به نظر رسیدن بسیار مهم است، اما تلاش برای اینکه در نامه انگیزشی بسیار شوخ طبع باشید می‌تواند راه اشتباهی را رقم بزند، همانطور که ممکن است مواردی برای دیگران خنده دار باشد ولی برای شما این موضوع صدق نکند، شما باید بدانید که این مورد در مواجهه با متصدیان پذیرش هم صادق است و باید در نظر داشته باشید که چه چیزی خنده دار است یا نیست. در عوض، سعی کنید شوخ طبعی را در کنار خود نگه دارید در عین حال هم سعی کنید همیشه مثبت و جالب به نظر برسید. طنز می‌تواند موجب زیاده روی شود و تنها عاملی که می‌تواند شما را از رشته دلخواه خود دور کند.

شخص دیگری نباشید

همیشه صدا، لحن شخصی خود را مطرح کنید. سعی نکنید کسی باشید که نیستید و از این طریق خود را از انتخاب خارج کنید. مواردی را که برای شما صادق است، با صدای واقعی خود به آنها بگویید! تشخیص این موارد برای متصدیان پذیرش آسان است و شما نمیتوانید وانمود کنید خود واقعی نیستید. بدون شک برای شما اتفاقات بسیار جالبی هم وجود دارد که در زندگی برایتان اتفاق افتاده است و این اتفاقات زندگی شما مهم است و مطمئناً ویژگی ها باعث میشود شما منحصر به فرد شوید، پس به آن اتفاقات و خاطرات خود فکر کنید و آنها را ارائه دهید. اگر به اندازه کافی فکر کنید، خواهید دید که خودتان کافی هستید. نیازی به تظاهر نیست. گاهی اوقات، درگیر بودن زیاد در زندگی خودمان ممکن است باعث شود باور نکنیم که به اندازه کافی جالب هستیم!

به همه سوالاتی که از شما پرسیده میشود پاسخ دهید

به تمام سوالاتی که از شما پرسیده می‌شود توجه کنید و از آنها غافل نشوید زیرا این سوالات برای همه داوطلبان لحاظ شده اند و پاسخگویی به این سوالات خیلی مهم هستند. همچنین در نظر داشته باشید که به سوالات پاسخ کوتاه ندهید.

آموزش نگارش انگیزه نامه

بیانیه شخصی یا همان انگیزه نامه خود را در آخرین لحظه ننویسید

این یک مورد، بسیار بسیار مهم است. به خودتان زمان کافی برای نوشتن پیش نویس های زیادی بدهید تا زمانی که شخصیت خود را ثابت کنید. اگر این کار را ظرف چند روز یا در روزهای آخر انجام دهید، ممکن است موارد با ارزش را فراموش کنید و ثبات لازم را نداشته باشید. نوشتن انگیزه نامه خود را حداقل از یک ماه قبل شروع کنید. در مورد اهداف خود شفاف باشید!

تصحیح خود را انجام دهید

تصحیح یک امر ضروری برای انگیزه نامه است. زمانی که تصحیح میکنید، همه اشتباهات گرامری یا نقطه گذاری، یا ساختار پاراگراف را نیز رفع میکنید، انگیزه نامه خود را به کسی بدهید که برای نظرش ارزش قائل هستید و به پیشنهادات او گوش دهید. سعی کنید به جز چند نفر، به افراد زیادی ندهید زیرا ممکن است لحن خواندن خود را به طور کامل فراموش کنید و پس از بارها خواندن آن ممکن است نسبت به اشتباهات کوچک بی توجه شوید.

در این مطلب از وبسایت استاد خانی، سعی کردیم شما را با نحوه نوشتن انگیزه نامه برای مهاجرت تحصیلی به آلمان آشنا کنیم. در واقع مراحل انگیزه نامه در همه کشور ها یکسان است و بخاطر همین سعی کردیم این موضوع طوری نباشد که دانشجو فکر کند سایر کشور ها نحوه برخوردشان متفاوت است. شما با دنبال کردن مراحل این مطلب، میتوانید یک انگیزه نامه قوی و بی نقص را برای خود آماده کنید و آماده مهاجرت تحصیلی به کشور آلمان شوید. بعد از خواندن این مطلب، خوشحال میشویم که نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا