اخبار بورس

پیش بینی بورس فردا 17 بهمن 1400

بورس امروز رشد سه هزار واحدی داشت و به محدوده یک میلیون و ۳۰۴ هزار واحد رسید. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که معاملات روز یکشنبه بازار سرمایه متعادل دنبال شود.

پیش بینی بورس فردا 17 بهمن 1400

به گزارش بورس فردا و به نقل از تجارت نیوز،  امروز شاخص کل بورس افزایش بیش سه هزار واحدی داشت و در نهایت به سطح یک میلیون و ۳۰۴ هزار واحد رسید. اما شاخص کل هم‌وزن ۰٫۰۹ درصد افت کرد.

آنگونه که رویترز و آسوشیتدپرس گزارش داده‌اند آمریکا تحریم‌هایی که پیش از این روی برخی فعالیت‌های هسته‌ای ایران نظیر پروژه اتمی بوشهر، نیروگاه آب سنگین اراک و تحقیقات هسته‌ای وضع کرده بود را لغو کرده است.

روزنامه لبنانی الاخبار، چاپ بیروت روز ادعا کرده که یک نشست امنیتی بلند پایه بین مسئولان ایران و آمریکا انجام شده. بر اساس اعلام این روزنامه محل این نشست در برلین بوده و هدف آن تسهیل توافق هسته‌ای است.

بر این اساس می‌توان گفت آنچه ظرف امروز و دو هفته قبل رخ داده، مقدمه مذاکرات هسته‌ای است و بیشتر شامل اقداماتی است که حسن نیت طرفین را ثابت کند. پس از آن احتمالا می‌توان امیدوار بود که تحریم‌های بانکی و نفتی ایران هم رفع شود.

معاملات بورس کم‌رونق می‌شود؟

نیما میرزایی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: پیش‌بینی می‌کنیم فردا معاملاتی نسبتا کم‌رمق و متعادلی را داشته باشیم.

میرزایی توضیح می‌دهد: علی رغم افت قیمت دلار، ریزش شدید را برای سهام دلاری شاخص‌ساز متصور نیستم.

وی ادامه می‌دهد: دو دلیل برای این وضعیت بازار سرمایه وجود دارد. اول به دلیل حمایت نسبتا قوی حقوقی‌ها و دوم هیجان فروش برخی از سهام ناشی از توافق و افت دلار در بازار آزاد در هفته‌های پیش‌خور شده است.

این کارشناس بازارهای مالی تاکید می‌کند: با توجه به روند با ثبات ارز نیما و رشد ادامه‌دار کامودیتی‌ها. بورس به این جمع بندی رسیده که سهام سود ساز از نظر بنیادی مشکلی ندارند.

میرزایی در نهایت می‌گوید: گروه بانکی پس از اصلاحی اندک میتواند مجددا در کانون توجه خریداران و بازار قرار بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا