اخبار بورس

زمان تخصیص بخشی از سرمایه صندوق توسعه ملی به بورس

200 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی معادل با 5 هزار میلیارد تومان بنا به مصوبات مختلف (شورای‌عالی امنیت ملی، ستاد اقتصاد دولت و…) مقرر گشت که به بازار سرمایه ایران تزریق شود اما اکنون صندوق توسعه ملی تأکید کرده است،‌ به‌دلیل عدم پیگیری سازمان بورس اوراق بهادار، از طریق بانک مرکزی و مشکلات تسعیر ارز توسط بانک مرکزی، این مصوبه فعلا اجرایی نشده است!

اخبار بازار سرمایه:

زمان تخصیص یک درصد صندوق توسعه ملی به بورس

به گزارش بورس فردا و به نقل از تجارت‌نیوز، اخیرا ماجرای عدم تخصیص کامل یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار به خصوص بعد از واکنش رسمی صندوق توسعه ملی و واکنش سازمان بورس خبرساز شده است.

بر اساس اعلام تازه رئیس سازمان بورس طبق هماهنگی به‌عمل‌آمده در ستاد اقتصادی دولت، باقی‌مانده منابع مربوط به یک درصد از منابع ارزی صندوق توسعه ملی به بازار سهام اختصاص پیدا خواهد کرد. ضمانت اجرایی این موضوع نیز تأیید ضمنی این موضوع از سوی رئیس‌کل بانک مرکزی است.

گفتنی است، ۲۰۰ میلیون دلار اعلامی از سوی مسئولان که قرار است طبق مصوبات مختلف (شورای‌عالی امنیت ملی، ستاد اقتصاد دولت و…)، به صندوق تثبیت بازار تزریق شود، معادل ریالی ۵ هزار میلیارد تومان است که حالا صندوق توسعه ملی تأکید کرده است،‌ به‌دلیل عدم پیگیری سازمان بورس اوراق بهادار از طریق بانک مرکزی و مشکلات تسعیر ارز توسط بانک مرکزی، این مصوبه هنوز اجرایی نشده است.

در روز سه شنبه صندوق توسعه ملی اعلام کرد، در تاریخ ۱۳۹۹٫۰۷٫۰۲ مصوبه شورای‌عالی امنیت ملی، در خصوص تخصیص منابع به سازمان بورس و اوراق بهادار در هیئت امناء صندوق توسعه ملی مطرح و مقرر شد که این مصوبه در هیات عامل این صندوق مطرح و به بانک مرکزی ابلاغ شود.

در تاریخ ۹۹٫۰۷٫۰۳ نیز جلسه هیات عامل صندوق که به‌صورت فوق‌العاده تشکیل شد، اختصاص منابع مورد نظر شورای‌عالی امنیت ملی برای بورس مصوب و به بانک مرکزی ابلاغ شد، ولی به‌دلیل عدم پیگیری سازمان بورس اوراق بهادار از طریق بانک مرکزی و مشکلات تسعیر ارز توسط بانک مرکزی، این مصوبه هنوز اجرایی نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا