آموزش بورس

با کتاب های معروف در مورد بورس آشنا شوید

اطلاعات کامل داشتن در هر حوزه ای که میخواهیم وارد شویم بسیار نکته مهمی است و بهتر است که با مطالعه کتاب های معروف در آن حوزه دانش خود را تقویت کنیم. افرادی که قصد وارد شدن به بازار بورس را دارند بهتر است که در مرحله اول کتاب های معروف در مورد بورس را مطالعه کنند و اطلاعات کاملی همه اصطلاحات بورسی بدست آورند. در این پست ما قصد داریم که با معرفی کتاب های معروف در مورد بورس به همه سهامداران و سرمایه گذاران در بورس و فرابورس کمک کنیم تا راحت تر و با اطمینان بیشتری بتوانند معامله کنند و سهام مد نظر خود را به فروش برسانند و یا خریداری کنند. در پست های قبل که درمورد بورس و بازار بورس صحبت کردیم به میزان اهمیت دانش و آگاهی که باید از بورس و اصطلاحات آن داشته باشیم اشاره کردیم و گفتیم به هر میزان سرمایه گذاران و صاحبان سهام از بورس اطلاعات کامل تری داشته باشند احتمال موفق شدن در معاملات برایشان بیشتر می شود و ضرر های احتمالی را تا حد ممکن کاهش می دهد. به همین منظور بهتر است که برای افزایش آگاهی خود از بورس و اصطلاحات بورسی کتاب های مرتبط و معروف بورس را مطالعه کنید. البته از یادگیری تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی غافل نشوید.

 کتاب های معروف در مورد بورس
کتاب های معروف در مورد بورس

کتاب های معروف در زمینه بورس

برای آموزش در مورد بورس هرگز دیر نیست و حتی اگر افرادی هستند که در بورس سرمایه گذاری کرده اند و به علت عدم آگاهی از نحوه درست معامله کردن ضرر هایی هم متحمل شده باشند خوب است که با معروف ترین کتاب های بورسی آشنا بشوند. اطلاعاتی که کتاب های معروف در مورد بورس در دسترس افراد میگذارند بسیار وسیع است و نیازمند زمان گذاشتن و حوصله به خرج دادن در این مورد است. به علت گستردگی و پیچیدگی بسیار زیاد دنیای بورس کاملا قابل درک است که افراد نمیتوانند تنها با خواندن یک کتاب معروف در مورد بورس به همه اطلاعات کامل بورسی دست پیدا کنند، پس مستلزم این است که چند کتاب معروف در مورد بورس را مورد مطالعه و تفکر قرار داده باشیم تا بتوانیم از آن ها اطلاعات مورد نیاز خود را استخراج کنیم. در این قسمت ما قصد داریم معروفترین کتاب های بورس که بزرگان اقتصاد و بورس نوشته اند را به شما معرفی کنیم. این موضوع را هرگز فراموش نکنید که افراد تنها با خواندن تعدادی کتاب به دانش کامل از آن موضوع نمیرسند و تجربه نقش مهمی در این زمینه ایفا می کند. سرمایه گذاری در بورس کاری با پول و سرمایه ای که برای آن زحمت کشیده اید باید با فکر و آموزش باشد.

برترین کتاب های معروف در مورد بورس

 

  • اولین کتابی که میتواند به سرمایه گذاران و صاحبان سهام در بورس کمک شایانی کند، کتاب ” سرمایه‌گذاری در سهام به زبان آدمیزاد “ است. چرا که توسط مشاور مالی مطرحی به اسم پاول ملاژنوویچ نوشته شده است. پاول ملاژنوویچ سابقه ایی 20 ساله در حوزه سرمایه گذاری، تدریس و مشاور بازار بورس داشته است.

 

  • برای افرادی که میخواهند بورس را به زبان ساده فرا بگیرند کتاب ”  کلیات علم اقتصاد از گریگوری منکیو “ را پیشنهاد می کنیم. چرا که همه مفاهیم پایه و اساسی بورس را به زبان بسیار ساده و قابل مفهم توضیح داده است.

 

  • کتاب ” سرمایه‌گذار هوشمند از بنجامین گراهام “ یکی از مطرح ترین و معروف ترین کتاب های مربوط به بورس است که در مرحله اول صبوری را به سرمایه گذاران آموزش میدهد و در ادامه با توصیفات عالی از اصطلاحات مخصوص بورس خواننده را به خود جذب می کند.

 

  • کتابی که به عنوان ” انجیل بورس ” شناخته شد کتاب ” تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه از جان مورفی” است. کتابی است که به عنوان مرجع بین سرمایه گذاران بزرگ شناخته شده است.

 

  • ” کتاب تحلیل تکنیکال به زبان آدمیزاد “ یکی از کتاب هایی است که همه مفاهیم را به صورت کلی و مفصل بیان کرده است و برای افرادی قصد شناخت پایه و کلی مفاهیم بورس را دارند مفید است.

 

  • با مطالعه کتاب ” صفر تا صد سرمایه‌گذاری در بورس “ که تالیف حجت بهادری و نسیم کردستانی است به منظور آشنایی با بورس تهران نوشته شده است.

 

  • کتاب ” بورس‌باز “ یکی از کتاب هایی است که نویسنده سعی در بیان تجربیات تلخ خود از اولین ورودش به بازار بورس دارد و قصد دارد با بیان این تجربیات آموزش های حرفه ایی به افراد به منظور فعالیت در بورس و فرا بورس بدهد.

 

  • ” ۷۷ خطای سرمایه‌گذاری “ در واقع 77 خطای هر سرمایه گذارا را بیان می کند که با انجام یک سری از رفتار ها به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر روی بورس تاثیر می گذاریم.

 

  • کتاب ” شهریار در وال استریت “ به منظور سیاستمداری و مملکت داری نوشته شد اما برای فعالیت و معامله داخل بورس باید مانند یک سیاست مدار باید فعالیت کرد.

 

برای مطالعه کتاب های بورسی میتوانید از کتاب های بسیار زیادی استفاده کنید و اما مهمترین کتاب هایی که میتوانستند کمک شایانی به شما کنند را ذکر کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا