فراتر از خبر

تیکه بازمزه ملکه انگلستان در مراسم سالگرد سلطنت بریتانیا

ملکه الیزابت، امروز هفتادمین سالگرد سلطنتش را جشن گرفت. زمانیکه او وارد سالن شد داشت پیشکار او توضیحاتی در مورد مراسم و تشریفات ارائه داد و گفت کیک رو برای عکاسی و فیلم به سمت دوربین چرخاندیم و ملکه با لحن شوخی آمیز و بامزه ای گفت که من مهم نیستم و ببیندگان مهم هستند!!

بیوگرافی ملکه الیزابت

الیزابت دوم (به انگلیسی: Elizabeth II)، الیزابت الکساندرا مری؛ زادهٔ ۲۱ آوریل ۱۹۲۶، ملکه سلطنتی بریتانیا و دیگر قلمروهای مشترک‌المنافع است.

الیزابت در می‌فرِ لندن زادهٔ شد. او بزرگ‌ترین فرزند دوک و دوشس یورک (بعدها شاه جرج ششم و ملکه الیزابت، شهبانوی مادر) بود. پدر او زمانی که برادرش شاه ادوارد هشتم در سال ۱۹۳۶ پس از یک بحران قانونی مجبور به استعفا شد، به سلطنت رسید و با پادشاهی او، الیزابت به وارث مقدر امپراتوری بریتانیا تبدیل گردید.

ملکه انگلستان در مراسم سالگرد سلطنت بریتانیا
ملکه انگلستان در مراسم سالگرد سلطنت بریتانیا

او به صورت خصوصی در خانه تحصیل کرد و از آغاز جنگ جهانی دوم چندی از وظایف عمومی خانواده سلطنتی را برعهده گرفت و در طول جنگ در نیروی کمکی خدمت قلمرویی خدمت کرد. در ۱۹۴۷، او با شاهزاده فیلیپ، دوک ادینبرو، شاهزاده سابق یونان و دانمارک ازدواج کرد و از او چهار فرزند دارد: چارلز، شاهزاده ولز، شاهدخت آن، شاهزاده اندرو، دوک یورک و شاهزاده ادوارد، ارل وسکس.

ملکه انگلستان در مراسم سالگرد سلطنت
ملکه انگلستان در مراسم سالگرد سلطنت
بیوگرافی ملکه انگلستان
بیوگرافی ملکه انگلستان

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا