اخبار بورس

۱۰ خبر مهم و تاثیرگذار برای معامله در بازارهای مالی در ۱۴ فروردین 1400

اکنون که تمامی بازار های مالی به شدت تحت تاثیر اخبار سیاسی قرار گرفته اند فعالان این بازار ها برای پیش بینی ادامه روند بازارها به دنبال مطالعه اخبار موثر می باشند در این بخش خبری ما ۱۰ خبر مهم و تاثیرگذار برای معامله در بازارهای مالی در ۱۴ فروردین 1400 را با شما به اشتراک می گذاریم که طی آن قیمت دلار بیش از پنج درصد افزایش یافت.

۱۰ خبر مهم برای بازارها در امروز ۱۴ فروردین 1400

به گزارش بورس فردا و به نقل از تجارت‌نیوز در هفته اول فروردین ماه 1400 بازارها قیمت دلار بیش از پنج درصد افزایش یافت و قیمت طلا و بورس هر کدام در حد کمتر از یک درصد نوسان داشتندبه ترتیب صعوی و نزولی . اما امروز 14 فروردین 1400 بازارها به چه شکل خواهند بود؟۱۰ خبر مهم و احتمالا موثر برای بازارها در امروز شنبه، ۱۴ فروردین ماه در زیر آمده است:

1. خبرگزاری یونهاپ به نقل از یک منبع دیپلماتیک گفت: ایران احتمالا قصد دارد نفتکش توقیف شده کره جنوبی را در آینده نزدیک آزاد کند.

2. چین علیرغم ادامه تحریم‌های آمریکا علیه صنعت نفت ایران، احتمالا در این ماه یک میلیون بشکه در روز نفت از این کشور وارد می‌کند.

3. یورونیوز مدعی شد که ایران و آمریکا روز جمعه بر سر مذاکره «غیرمستقیم» با حضور دیگر قدرت‌های جهانی برای بازگشت دوجانبه به برجام به توافق رسیدند.

4. وزارت خزانه‌داری آمریکا بخشی از تحریم‌هایی را که دولت ترامپ یک روز قبل از روی کار آمدن دولت بایدن علیه ونزوئلا اعمال کرده بود، لغو کرد.

5. هواپیمایی لوفتهانزا پس از ۱۴ ماه، بار دیگر پروازهای خود به ایران را از ۲۷ فروردین از سر می‌گیرد.

6. وزیر نفت از افزایش ۲۵ میلیون تنی ظرفیت تولید در صنعت پتروشیمی کشور در سال ۹۹ خبر داد.

7. وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو اوپک‌پلاس با افزایش تدریجی تولید برای ماه‌های مه، ژوئن و ژوئیه سال ٢٠٢١ میلادی موافقت کردند.

8. تحلیلگران بازار جهانی معتقدند کاهش بهای جهانی طلا به پایین‌تر از ۱۶۷۰ دلار راه را برای روند نزولی بیشتر قیمت طلا تا مرز ۱۶۰۰ دلار هموار می‌کند. نایب رئیس اتحادیه طلای تهران می‌گوید در شش ماه نخست سال ۱۴۰۰ احتمال کاهش بهای جهانی طلا تا محدوده ۱۶۰۰ دلار وجود دارد.

9. خبرگزاری رویترز مدعی شد که ایران غنی‌سازی اورانیوم با چهارمین آبشار سانتریفیوژهای IR-۲m را در نظنز آغاز کرده است.

10. خبرگزاری رویترز به نقل از سه دیپلمات مطلع اروپایی نوشت، تحریم‌ جدید به بهانه وقایع آبان ماه سال ١٣٩٨ و علیه افراد و نهادهایی خواهد بود که ادعا شده در سرکوب اعتراضات آبان ٩٨ نقش داشته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا