اخبار بورساخبار مهم بورس و اقتصاد

پیش بینی بازار بورس فردا 9 تیر ماه 1400

هدف از انتشار این مقاله، پیش بینی بازار بورس فردا 9 تیر ماه 1400 می باشد. امروز سه شنبه 8 تیر ماه 1400 در لحظه بازگشایی بازار سرمایه تقاضا و عرضه زیادی مشاهده نشد و شاخص کل فقط 592 واحد نسبت به روز معاملاتی قبل رشد کرد اما در ادامه جریان معاملات تقاضا به نسبت افزایش یافت و در نهایت شاخص کل به میزان 4 هزار و 727 واحد بالا رفت.

پیش بینی بازار بورس فردا 9 تیر ماه 1400

به گزارش بورس فردا، امروز سه شنبه 8 تیر ماه 1400 قیمت دلار و همچنین قیمت طلا با روند صعودی همراه بودند و در لحظه بازگشایی بازار سرمایه تقاضا و عرضه زیادی مشاهده نشد و شاخص کل فقط 592 واحد نسبت به روز معاملاتی قبل رشد کرد اما در ادامه جریان معاملات تقاضا به نسبت افزایش یافت و در نهایت شاخص کل به میزان 4 هزار و 727 واحد و شاخص هم وزن نیز به میزان 277 واحد رشد کرد و طی جریان معاملات امروز نمادهای “وامید” ، “ومعادن” و “کگل” بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

برخی از کارشناسان بازار سرمایه معتقدند که ممکن است در روز های آتی شاهد اصلاح شاخص باشیم و حتی ممکن است شاخص مجددا به 1 میلیون و 200 هزار واحدی نیز برسد و پس از آن دوباره با یک شیب ملایم به روند صعودی ادامه دهد.

همانطور که در مطالب قبلی بدان اشاره کردیم در حال حاضر یکی از فاکتور های مهم بازار سرمایه نرخ ارز بشمار می آیند و امروز بعد مدت ها نوسان، قیمت دلار وارد کانال 25 هزار تومان شد و ممکن است به دلیل پیچیده شدن گمانه زنی ها مذاکرات برجام، شاهد بالا رفتن نرخ دلار باشیم. از سوی دیگر سیر تحولات سبب شده است که انتظار بازگشت تورم به اقتصاد شکل بگیرد و همچنین بعد از ریزش ۹ ماهه‌ اخیر، بسیاری از سهم‌ها به نقاط جذابی برای خرید رسیده‌اند.

از سوی دیگر با توجه به اخباری که اخیرا در خصوص اعتصاب کارگران نفت و گاز جهت مطالبات خود کردند، انتظار افت قیمت گروه های پتروشیمی را برای برخی بوجود آورده است درحالیکه، بهنام صمدی، کارشناس بورس پیش‌‌بینی می‌کند که این اعتصابات تاثیری بر روند فعالیت این شرکت‌ها نداشته و گروه پتروشیمی اتفاقا وضعیت خوبی دارند. گروه پالایشی هم تحت‌تاثیر قیمت نفت نوسان می‌کنند.

با توجه به تمامی نکات گفته شده، انتظار می رود که بازار بورس فردا چهارشنبه نهم تیر ماه 1400 کمی نوسانی باشد اما در آخر زمان معاملات با رشد شاخص کل به پایان برسد.

نقشه بازار بورس امروز

نقشه بازار بورس امروز
نقشه بازار بورس امروز
  • وضعیت شاخص کل: با رشد 4 هزار و 727 واحدی به 1 میلیون و 248 هزار و 539 واحد رسید.
  • وضعیت شاخص هم وزن :با رشد 277 واحدی به 382 هزار و 525 واحد رسید.
  • ارزش بازار : 49,775,946.854B
  • ارزش معاملات : 54,349.753B
  • حجم معاملات : 7.171 B
  • تعداد معاملات : 1.040M
  • نمادهایی که بیشترین کاهش را داشتند : قجام، ولیز، کساپا، کمرجان، ثغرب
  • نمادهایی که بیشترین افزایش را داشتند : شپترو، بوعلی، غگیلا، فزرین، پدرخش
  • نمادهای پر معامله : ومدیر، برکت، شستا، لطیف، خساپا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا