اخبار بورس

فارس شاخص کل بورس را زمین زد

در پایان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل بورس با افتی ۱٫۲۵ درصدی به سطح یک میلیون و ۳۴۰ هزار واحدی سقوط کرد به گفته بسیاری از کارشناسان بازار سرمایه، فارس عامل افت شاخخص کل بورس بود.

فارس شاخص کل بورس را زمین زد

به گزارش بورس فردا و به نقل از تجارت نیوز، در پایان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل در ادامه روند نزولی این هفته خود ۱۷ هزار واحد دیگر ریخت. افت ۱٫۲۵ درصدی شاخص کل در حالی رخ داد که شاخص هم‌وزن هم امروز افتی ۱٫۳۲ درصدی را تجربه کرد. در پایان معاملات امروز نماگر بورس تهران در سطح یک میلیون و ۳۴۰ هزار و ۱۱۸ واحدی ایستاد.

امروز سه نماد فارس، شپدیس و کگل به ترتیب با ۲۰۸۱، ۱۱۹۰ و ۱۰۲۵ واحد، بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. صندوق دارا یکم هم امروز بیشترین ارزش معاملات بورس را به خود اختصاص داد.

در بازاری که امروز با سرخ‌پوشی اکثر گروه‌ها همراه بود، سه گروه شیمیایی، خودرو و فلزات اساسی ارزش معاملات بالای ۲۰۰ میلیارد تومان داشتند.

امروز همچنین معامله بلوکی جم و فایرا انجام شد که ارزش معامله بلوکی جم ۱۲۰ و فایرا ۶۴ میلیارد تومان بود.

کدام شرکت های بورسی امروز 10 آذر 1400 مستعد رشد هستند؟

در پایان معاملات فرابورس هم شاخص این بازار بیش از ۲۰۰ واحد افت را به ثبت رساند. زاگرس، آریا و کگهر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص این بازار داشتند.

معاملات امروز در حالی به پایان رسید که تحلیلگران معتقدند فروش اوراق دولتی در بورس، ضربه سختی به بازار زده است. محمد خبری‌زاد، کارشناس بازار سرمایه در همین رابطه اظهار کرد: دولت در باتلاق تامین نقدینگی افتاده و الان برای تامین حقوق هم اوراق می‌فروشد. فروش اوراق همچون چنگ زدن به شاخ و برگ‌های نازک است که دولت را نجات نخواهد داد. اگر دولت بتواند با حصول توافقات درآمد نفتی داشته باشد، اوضاع بهبود خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا