اخبار بورسپیشنهاد سردبیر

دستورالعمل جدید سارمان بورس درباره معاملات الگوریتمی

فراهم شدن دسترسی سهامداران حقیقی و حقوقی به معاملات الگوریتیمی، دستورالعمل جدید سازمان بورس است که به جهت نظارت هرچه بیشتر ایجاد شده است. در این گزارش به جزئیات به کارگیری معاملات الگوریتیمی پرداختیم.

دستورالعمل جدید سارمان بورس در به کارگیری معاملات الگوریتمی

به گزارش  بورس فردا، به نقل از پایگاه خبری بورس پرس، محمدعلی دهقان دهنوی با ارسال نامه ای به محسن خدابخش معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران اعلام کرد: استفاده از ابزار معاملات الگوریتمی می‌تواند در تعمیق بازار افزایش نقدشوندگی و نیز ارتقا و بهبود ابزارهای معاملاتی در دسترس اشخاص، موثر واقع شود و با توجه به اینکه روند جهانی نحوه انجام معاملات نیز به سمت بهینه سازی الگوریتم ها و ابزارهای ماشینی در اجرای سفارشات و تصمیم‌گیری برای معاملات پیش می‌رود، استفاده از این ابزار در بازار سرمایه مورد تاکید و توصیه است.

لیکن این کاربرد باید توأم با نظارت قوی و جلوگیری از شائبه دستکاری قیمت ها با استفاده از این ابزار باشد. لذا مقتضی است نسبت به موارد زیر در اسرع وقت اقدام شود.

۱. زمینه دسترسی همه سرمایه گذاران اعم از حقیقی و حقوقی به معاملات الگوریتمی فراهم و تسهیل شود.

۲. شرکت های کارگزاری که ابزار نظارتی لازم برای نظارت بر معاملات الگوریتمی را در اختیار ندارند،استفاده از این ابزار را تا زمان انجام تمهیدات نظارتی لازم متوقف کنند.

۳. در راستای پیشگیری از ارسال الگوریتم سفارشات بدون رعایت الزامات مندرج در دستورالعمل، بورس، فرابورس و شرکت مدیریت فناوری بورس تهران موظف هستند نسبت به شناسایی و جلوگیری از ارسال این سفارشات اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا