اخبار بورسپیشنهاد سردبیر

زمزمه های تغییر دامنه نوسان بازار بورس به گوش می رسد!

بنا به گفته سعید اسلامی بیدگلی عضو شورای عالی بورس، در جلسه ای که روز سه شنبه 21 اردیبهشت 1400، در خصوص تصمیمی گیری د دامنه نوسان از نامتقارن (مثبت ۶ و منفی ۳) به متقارن (+۴ و منفی ۴ مثبت) برگزار می شود. در حالیکه هیات‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در جلسه ای که عصر امروز مورخ ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ برگزار شد، درباره بازگشت دامنه نوسان به مثبت و منفی ۵ در آینده، صحبت نمودند.

مطالب پیشنهادی:

دامنه نوسان جدید بازار بورس

به گزارش بورس فردا و به نقل از تجارت‌نیوز، هیات‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در جلسه عصر امروز مورخ ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰؛ با توجه به مصوبه شورای عالی بورس مبنی بر افزایش تدریجی و پیرو مطالعات صورت گرفته؛ در خصوص متقارن‌سازی دامنه در همین مقطع و سپس افزایش تدریجی دامنه نوسان به صورت متقارن تصمیم گرفت.

از همین‌ رو دامنه نوسان به جای +۶ و ۴- به مثبت و منفی ۵ تغییر یافت و در آینده با رصد شرایط بازار نسبت به افزایش دامنه اقدام خواهد شد.

همچنین در خصوص دامنه نوسان و حجم مبنا در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران مقرر شد از روز شنبه مورخ ۲۵/۰۲/۱۴۰۰؛ حداقل ارزش مبنا در حجم مبنا برای تمامی نمادهای معاملاتی سهام بورس اوراق بهادار تهران، بازار اول و دوم فرابورس ایران به ۱۵ میلیارد ریال و همچنین این مقدار در خصوص بازار پایه تابلوهای زرد، نارنجی و قرمز به ترتیب ۱۰ میلیارد، ۵ میلیارد و ۳.۵ میلیارد تغییر یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا