اخبار بورس

مدیران شرکت های فاقد بازارگردان صلب صلاحیت می شوند

به گفته حسن قالیباف رئیس سازمان بورس، تمامی شرکت های بورسی موظف به تعیین بازارگردان می باشند در غیر این صورت پذیرش آنها در بورس و فردا بورس لغو می شود و مدیران این شرکت ها صلب صلاحیت خواهند شد.

مشاهده آخرین اخبار بورسی:

بورس و دلار دلیل اصلی تورم در جامعه نیست

چگونه سفارش فروش سهام عدالت را لغو کنیم؟

صلب صلاحیت مدیران شرکت های فاقد بازارگردان

به گزارش بورس فردا و به نقل از تجارت‌نیوز، حسن قالیباف اصل با تاکید بر اینکه در دنیا نهادهای ناظر بازار سرمایه وظایف مشخصی از جمله ایجاد بازاری کارا و شفاف، حمایت از حقوق سرمایه گذاران، مقررات گذاری و نظایر آن را بر عهده دارند، اظهار کرد: در کشورمان نیز طبق قانون بازار اوراق بهادار اکثر این وظایف بر عهده سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان نهاد ناظر بازار سرمایه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه برای حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران و وجود یک بازار کارا، نقدشوندگی یکی از اصل‌های بسیار مهم تلقی می شود، گفت: بازارگردانی یکی از مسیرهای نقدشوندگی، مدیریت هیجان و نوسانات بازار است. بازارگردان‌ها سمت عرضه و تقاضای بازار را تقویت می‌کنند و اوراق بهادار را در بین فروشندگان و خریداران جابجا می‌کنند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: از جمله مزیت‌های بازارگردانی می‌توان به افزایش نقدشوندگی، کنترل نوسانات قیمت اوراق بهادار و کاهش هزینه‌های معاملاتی اشاره کرد. البته بازارگردان‌ها با انجام تعهدات، عایدی نیز کسب می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا