اخبار مهم اقتصادی

زمان و مبلغ یارانه مرداد ماه اعلام شد

یارانه مرداد ۱۴۰۱ کی واریز می‌شود؟

با توجه به زمان پرداخت یارانه تیرماه که در روز بیستم به حساب سرپرست های خانوار واریز گردید پیش بینی می‌شود که یارانه مرداد ماه نیز در روز بیستم مرداد واریز گردد. همچنین وزارت رفاه در این خصوص اعلام کرد از این پس هر ۶ ماه یکبار فهرست دهک های درآمدی افراد یارانه بگیر به روز رسانی میشود. در ادامه می‌توانید خبر کامل زمان و مبلغ واریزی یارانه مرداد ماه را بخوانید:

موضوع کالابرگ فعلا منتفی است

تغییر در نوع پرداخت یارانه ها از اردیبهشت‌ماه امسال به منظور جبران رفاه از دست رفته خانوارها و کمک به معیشت آنها اعمال گردید به صورتی که به سه دهک پایین درآمدی به ازای هر نفر ۴۰۰ هزار تومان تعلق گرفت.

همچنین دولت از احتمال تبدیل این یارانه نقدی به کالابرگ الکترونیکی خبر داد اما به تازگی ابراهیم رئیسی اعلام کرد که فعلاً تا زمانی که وضع کالابرگ به صورت اطمینان بخش درست نشود، موضوع کالابرگ منتفی است و پرداخت نقدی یارانه معیشتی ادامه پیدا میکند.

ثبت اعتراض خانوارها به دهک بندی

سید طیبه حسینی در خصوص افرادی که نسبت به دهک بندی خود اعتراض داشته اند اظهار کرد به دلیل اینکه بعضی از افراد جزء دهک‌های پردرآمد ده قرار گرفتند یارانه به آنها تعلق نمی گیرد اما افرادی که اطلاعات آنها بررسی گردید و جزو دهک کم‌درآمد قرار گرفتند یارانه تیرماه به حساب آنها واریز گردید.

او در ادامه اضافه کرد: افرادی که متقاضی دریافت یارانه نقدی ۳۰۰ هزار تومانی می باشند در صورتی که نسبت به دهک بندی خود اعتراض دارند مجدداً فرصت اعتراض به این دهک بندی را خواهند داشت.

در ادامه وزارت رفاه اعلام کرد که افراد می توانند برای مشخص کردن دهک درآمدی سرپرست خانوار، با شماره تلفن گویای 09200006369 تماس بگیرند و دهک خانوار خود را با کمک کد ملی سرپرست استعلام کنند.

زمان و مبلغ پرداخت یارانه مرداد ماه

در آخر سازمان هدفمندسازی یارانه ها در خصوص خبر هایی که مبنی بر کاهش مبلغ یارانه مرداد ماه منتشر شده است اعلام کرد برای مرحله ۱۳۸ یا مرداد ماه ۱۴۰۱ احتمالاً میزان واریزی ها تغییر خاصی نخواهد کرد.

وی در خصوص کاهش مبلغ یارانه تیر ماه بعضی از افراد گفت: که مبالغ کسر شده به دلیل بازپرداخت وام کرونا سال ۹۹ بوده است.

همچنین در خصوص زمان پرداخت یارانه مرداد ماه هنوز سازمان هدفمندی یارانه ها اطلاعیه ای را منتشر نکرده است اما با توجه به زمان پرداخت یارانه در تیر ماه باید منتظر آغاز واریز یارانه ها از روز پنج شنبه ۲۰ مرداد ماه باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا