اخبار بورس

بررسی سیگنال های موثر بر بازار بورس امروز 21 مهر 1400

کندی اینترنت و مطرح شدن دوباره طرح صیانت بر فضای مجازی، کاهش قیمت دلار و همچنین خداحافظی رئیس سازمان بورس از مهمترین عوامل ریزش 38 هزار واحدی بازار در روز گذشته بوده است. در این گزارش به بررسی بررسی سیگنال های موثر بر بازار بورس امروز 21 مهر 1400 پرداختیم.

بررسی سیگنال های موثر بر بازار بورس امروز 21 مهر 1400

به گزارش بورس فردا به نقل از تجارت نیوز،دیروز شاخص کل بورس در پایان بازار با ۳۸ هزار واحد منفی (۲٫۶ درصد افت) در کانال یک میلیون و ۴۱۸ هزار واحد قرار گرفت. شاخص هم‌وزن هم همسو با شاخص کل با ۱۲ هزار واحد منفی در محدوده ۴۰۱ هزار واحد قرار گرفت. همچنن ارزش معاملات هم به چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان رسید. با توجه به افت شاخص کل در روز گذشته به نظر کدام خبرها در روند بازار موثر هستند؟

چند روزی است که اینترنت با کندی مواجه شده است. یکی از عواملی که این روزها به عنوان عامل ریزش بازار سهام بیان می‌کنند، خطر از سرگیری دوباره طرح صیانت است.

وزیر امور خارجه کشور از نهایی شدن جمع‌بندی‌های دولت در مورد ازسرگیری گفتگوهای وین در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در گفتگوهای آتی، اقدامات ما متناسب با اقدامات طرف‌های مقابل خواهد بود.

دیروز، قیمت دلار بدون فشار عرضه بازار متشکل، به افت خود ادامه داد و در آستانه کانال ۲۶ هزار تومان قرار گرفت. همچنین سکه طرح جدید ۱۱ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان معامله می‌شد.

صندوق بین‌المللی پول در جدیدترین گزارش چشم‌‌انداز اقتصادی جهان،پیش بینی رشد اقتصادی ایران در سال جاری میلادی را ۲٫۵ درصد برآورد کرد که نسبت به پارسال کاهش یافته است.

به گفته عضو شورای عالی مسکن، وزارت راه و شهرسازی، در حال مذاکره با چینی‌ها برای انبوه‌سازی مسکن در ایران است.

عضو کمیسیون عمران مجلس اما در زمره مخالفان این اقدام قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا