اخبار مهم اقتصادیپیشنهاد سردبیر

احتمال قطع یارانه خریداران دلار وجود دارد

سازمان هدفمندی یارانه ها اعلام کرد اطلاعات افرادی که در روزهای اخیر اقدام به خرید دلار ۳۴ هزار تومانی کرده اند ثبت شده و امکان قطع یارانه آنها وجود دارد. در ادامه خبر کامل آن را بخوانید:گ

بیشتر بخوانید:

یارانه چه افرادی قطع خواهد شد؟

افزایش قیمت دلار در روزهای اخیر باعث شده که برخی از افراد کارت ملی خود را به منظور خرید سهمیه ۲۰۰۰ تایی دلار در اختیار دلالان قرار دهند.

از زمانی که تقاضا برای دریافت دلار ۳۴ هزار تومانی افزایش پیدا کرد، علاوه بر اینکه بسیاری از افراد اقدام به خرید دلار از صرافی های مجاز نمودند برخی دیگر کارت ملی خود را با قیمت ۷۰۰ هزار تومان در اختیار دلالان دلار قرار دادند.

در رابطه با این خبر معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه اعلام کرد اطلاعات هویتی خریداران دلار برای سازمان هدفمندی یارانه ها و سازمان امور مالیاتی ارسال خواهد شد و بررسی این موارد ممکن است باعث تغییر دهک درآمدی خریداران دلار و قطع یارانه گردد.

سازمان هدفمندی یارانه ها در این خصوص گفت از آنجایی که دلار به عنوان یکی از آمارهای اقتصادی خانوارها محسوب می شود خرید دلار میتواند به معنای تغییر دهک خانوار باشد.

حال با توجه به اینکه یارانه آبان ماه تا چند روز دیگر پرداخت میشود پیش بینی می شود که سازمان هدفمندی یارانه ها قادر به بررسی اطلاعات این افراد در ماه جاری نخواهد بود و امکان قطع یارانه نقدی این افراد از ماه آینده وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا