اخبار بورس

خلاصه عملکرد بازار بورس امروز چهارشنبه 15 اردیبهشت 1400

امروز بعد از چندین روز که شاخص کل با روند نزولی همراه بود، بازار سرمایه با تقاضا بازگشایی شد و در همان لحظه بازگشایی شاخص کل به میزان 834 واحد نسبت به روز معاملاتی قبل رشد کرد. سه نماد «فملی»،«وپاسار» و «فولاد» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

مطالب پیشنهادی:  پشی بینی وضعیت بازار بورس شنبه 18 اردیبهشت 1400

خلاصه عملکرد بازار بورس امروز چهارشنبه 15 اردیبهشت 1400

به گزارش بورس فردا و به نقل از تجارت‌نیوز، بازار سرمایه امروز ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ با رشد نسبتا خوبی مواجه شد. شاخص کل با رشد ۵ هزار واحدی در محدوده یک میلیون و ۱۷۶ هزار واحد     قرار گرفت و شاخص کل هم‌وزن هم با ۱۷۷واحد منفی در محدوده ۴۲۲ هزار و ۸۴۸ واحد به کار خود پایان داد. ارزش معاملات امروز به ۳۱۶۰ میلیارد تومان رسید. حجم معاملات با تعداد معاملات ۳۵۳ هزار و ۶۶۳ به ۴ میلیارد برگه سهم رسید.

بازار نقدی بورس در یک نگاه
بازار نقدی بورس در یک نگاه

امروز تاثیر‍‌گذارترین نمادها بر شاخص «فملی»،«وپاسار» و «فولاد» با تاثیر مثبت و نمادهای «شپنا»، «رمپنا» و «شتران»  با بیشترین تاثیر منفی بودند. پرتراکنش‌ترین نمادها هم«فملی»،«خودرو» و «وبملت» بودند.

تاثیر نمادهای بر بازار بورس 15 اردیبهشت 1400
تاثیر نمادهای بر بازار بورس 15 اردیبهشت 1400

شاخص‌سازان صنعت امروز گروه‌های بانکی، فلزات اساسی و خودرویی‌‍‌ها بودند و بیشترین تقاضا را نمادهای «سیتا»،«پارند» و «سپاس» داشتند و در نهایت بیشترین معاملات در نمادهای «خودرو»،«وبملت» و «خساپا» اتفاق افتاد.

امروز کارشناسان بازار سرمایه پیش‌بینی کرده بودند نمادهای بانکی، پتروشیمی از وضعیت خوبی برخوردار باشند و روند مثبتی را بگذرانند. همچنین پیش‌بینی می‌شود شاخص در هفته آینده هم مثبت و متعادل باشد.

صندوق‌های دولتی امروز را مثبت سپری کردند. دارایکم امروز با قیمت ۱۳ هزار ۷۹۹ تومان و نسبت به آخرین روز معاملاتی ۲٫۲۳ درصد رشد قیمتی داشته است.

صندوق پالایش یکم هم امروز رشد ۲٫۹۵ درصدی داشت و با قیمت ۷ هزار و ۸۴ تومان به پایان رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا