اخبار بورس

برای فروش سهام عدالت تا کی وقت داریم؟

حتما در بازار بورس و فرابورس با کلمه سهام عدالت زیاد برخورده اید و آن را شنیده باشید در این پست قصد داریم درمورد سهام عدالت کمی اطلاعات در اختیارتان بگذاریم. برای پاسخگویی به سوالات این چنینی مثل: “برای فروش سهام عدالت تا کی وقت داریم؟” مهلت فروش سهام عدالت تمدید میشود؟ چطور سهام عدالت را بفروشیم؟ و … بهتر است یک تعریف کوتاهی از مفهوم سهام عدالت را بیان کنیم. سهام عدالت در اصل نوعی یارانه است که از طریق شرکت های تعاونی به افرادی که درآمد کمی دارند تعلق میگیرد.

برای فروش سهام عدالت تا کی وقت داریم؟
برای فروش سهام عدالت تا کی وقت داریم؟

تعریف ویکی پدیا از سهام عدالت به شرح زیر است:

سهام عدالت نوعی یارانه است که طبق نظر دولت نهم (ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد)، از طریق شرکت‌های تعاونی عدالت استانی به مشمولان آن واگذار می‌شود. دولت، هدف از عرضه سهام عدالت را گسترش سهم بخش تعاون در اقتصاد ایران اعلام کرده‌است. بنا بر طرح «سهام عدالت»، بخشی از سهام شرکت‌های دولتی معین، به قشرهای کم‌درآمدتر فروخته می‌شود.



برای فروش سهام عدالت چقدر وقت داریم؟

منظور از سهام عدالت چیست؟

در واقع میتوان گفت که سبد سهام عدالت، شامل سهم‌های شرکت‌ها و کارخانه‌های خودروسازی‌، فولاد، معادن، بیمه، بانک، هواپیمایی، کشتیرانی، نیروگاه‌ها، مخابرات و نفت گاز می‌شد و در این راستا قبل از اینکه سهام ها را تقسیم بندی کنند و تخصیص دهند سعی در دهک بندی و تقسیم بندی اقشار کم درآمد افراد می کنند و به میزان خاصی سهم به هر دهک داده میشود به طور مثال، _مددجویان کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی. _ روستاییان و عشایر. _ کارگران فصلی ساختمانی. _ گروه‌های کم‌جمعیت مانند خبرنگاران، زنان سرپرست خانوار، طلاب، خادمان مساجد و … _کارمندان و بازنشستگان دولتی، دستگاه‌های عمومی و بازنشستگان کشوری و لشکری.

برای فروش سهام عدالت تا کی وقت هست؟ در حال حاضر امکان فروش 60 درصد از سهام عدالت وجود دارد. تا قبل از عید غدیر سال 99 افرادی که روش ازادسازی مستقیم سهام عدالت را انتخاب کرده بودند می توانستند 30 درصد از سهام عدالت خود را بفروشند.

با توجه به اطلاعات مختصری که از سهام عدالت در اختیارتان گذاشتیم باید بگوییم که، در این پست در تلاش هستیم که پاسخ سوال” برای فروش سهام عدالت تا کی وقت داریم؟” را بدست آوریم اما باید گفت که اکنون در تاریخ 99/6/9 افراد میتوانند 60 درصد از سهام دولت خود را به فروش برسانند و مابقی سهام عدالتشان را بعد از 22 بهمن ماه سال 1399 میتوانند به فروش برسانند.

در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.


نحوه فروش سهام عدالت

نحوه فروش سهام عدالت
نحوه فروش سهام عدالت

افراد میتوانند پس از انتخاب روش آزادسازی سهام عدالت خود و در صورتی که روش آزادسازی مستقیم را انتخاب کرده باشند اقدام به فروش سهام عدالت خود نمایند. این افراد برای فروش سهام عدالت خود کافی است به بانک ها مراجعه کنند و درخواست خود مبنی بر فروش 30 تا 60 درصد از سهام عدالت خود را به بانک مربوطه ارائه دهند. بانک ها سفارش های فروش سهام عدالت را پس از تجمیع به کارگزاری های مربوطه ارسال می کنند و پس از فروش سهام عدالت توسط کارگزاری مبلغ فروش به شماره شبای اعلام شده در سایت سهام عدالت واریز می شود.

در بانک با تکمیل فرم ها و تعهدنامه هایی و دادن وکالت به بانک می توان اقدام به فروش سهام عدالت نمود. بانک سهام ها را از طریق کارگزاری به فروش میرساند و از آن کارمزد و مالیات فروش را کسر کرده و ما بقی را به حساب افراد واریز میکنند.

افرادی که روش آزادسازی غیرمستقیم را برای سهام عدالت خود انتخاب کرده اند باید تا زمان ورود شرکت های سرمایه گذاری استانی به بورس صبر کنند تا بتوانند سهام عدالت خود را بفروشند. هنوز تصمصمی برای ورود سهام عدالت به پرتفوی افرادی که دارای کد بورسی دارند گرفته نشده است و امکان فروش سهام عدالت از طریق کد بورسی وجود ندارد.

مطالب مرتبط با سهام عدالت:

یک دیدگاه

  1. باسلام اخیرا بدترین روش معاملات در بورس اتخاذ شده که هر روز یک ساعتی روبرای نماد ها اعلام میکنند که باعث سردر گمی سرمایه گذاران شده و بی ثباتی در نرخ ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا