فراتر از خبر

مهم ترین خدمات چاپ برای کارخانه ها

 

چاپ فاکتور مالیاتی

فاکتورهای مالیاتی جزو انواع فاکتور رسمی هستند که برای ارائه به اداره‌هایی مثل اداره مالیات چاپ می‌شوند. این فاکتورها باید به صورت دو یا چندبرگی چاپ شوند تا یک برگ از هر فاکتور در بایگانی کارخانه بماند و برگه‌های دیگر به اداره ذی‌ربط تحویل شود.

چاپ فاکتور مالیاتی معمولا در اندازه‌های A4 و A5 چاپ می‌شوند. آن‌ها شماره دارند، شماره هر فاکتور با دستگاه ملخی و به رنگ قرمز روی آن چاپ می‌شود. همچنین در این نوع فاکتور باید فضای کافی برای اطلاعات خریدار و فروشنده وجود داشته باشد. برخی از مهم‌ترین اطلاعاتی که روی فاکتورهای مالیاتی ثبت می‌شوند، عبارتند از:

  • شماره اقتصادی خریدار و فروشنده
  • نام و اطلاعات هویتی خریدار و فروشنده (چه حقیقی باشند، چه حقوقی)
  • آدرس و کد پستی طرفین
  • شماره ثبت
  • شماره تماس و راه‌های ارتباط با طرفین معامله

از آنجایی که مشتریان هنگام سفارش معمولا به جزئیات دقت نمی‌کنند، باید سفارش چاپ فاکتور مالیاتی را به مجموعه‌ای بسپارند که سابقه چاپ این محصول را داشته باشد و بداند چه اطلاعاتی را باید پرینت بگیرد.

چاپ فاکتور ارزان

فاکتور جزو کاربردی‌ترین کاغذهای اداری است و بسیاری از کسب و کارها سالانه چند بار سفارش چاپ فاکتور ثبت می‌کنند؛ بنابراین قیمت چاپ این محصول برایشان اهمیت بسیاری دارد. چاپ فاکتور ارزان به معنی استفاده از کاغذهای بی‌کیفیت یا چاپ متن با کیفیت پایین نیست. فاکتور شما باید مدت زیادی بدون تغییر باقی بماند و همچنین برای مشتری خوانا باشد. قیمت چاپ فاکتور به عوامل مختلفی مانند اندازه کاغذ، جنس کاغذ، روش چاپ، تعداد برگ‌ها و تیراژ چاپ بستگی دارد

چاپ سربرگ

چاپ سربرگ ارزان از دیگر خدماتی است که یک کارخانه به آن نیاز دارد. البته بهتر است از سربرگ در کنار ست اداری استفاده شود، اما بعضی از کارخانه‌ها بنا به دلایل شخصی خودشان، فقط سربرگ سفارش می‌دهند. با وجود اینکه بسیاری از فرایندهای کارخانه‌های سیستمی شده و اطلاعاتشان در سیستم‌ها ثبت می‌‌شود، اما همچنان نوشتن با کاغذ و قلم جایگاه خود را دارد و در دسترس‌تر است.

چاپ سربرگ

نوشتن روی کاغذی که با سربرگ حاوی اطلاعات کارخانه پر شده باشد، مزیت‌های بسیاری دارد که در ادامه به مهم‌ترین موارد آن‌ها اشاره می‌‌‌کنیم.

  • برندسازی
  • تشخیص تمایز کاغذهای کارخانه از سایر کاغذها
  • اطلاع از تعلق کاغذ به کارخانه شما برای افرادی که در بیرون از کارخانه کاغذها را می‌گیرند
  • نشان دادن اعتبار کارخانه و برند آن به مشتریان

به عنوان مثال تصور کنید زمانی که پخش‌کننده کارخانه شما، محصولات را به مشتری تحویل می‌‌دهد، لیست آن‌ها را روی کاغذ دارای سربرگ کارخانه می‌نویسد و به مشتری تحویل می‌دهد. در نتیجه مشتری هنگام حساب و کتاب به راحتی تشخیص می‌دهد تمام کاغذهای دارای سربرگ کارخانه به محصولات شما مربوط هستند و چیزی را از قلم نمی‌اندازد.

چاپ لیبل

لیبل متالایز بخشی از بسته‌بندی محصول است که برای کارخانه‌های مختلف کاربرد دارد. حتی بعضی از کارخانه‌هایی که بسته‌بندی اختصاصی برای محصولاتشان طراحی و چاپ کرده‌اند هم از لیبل متالایز طلایی یا نقره‌ای استفاده می‌کنند تا قیمت، تاریخ مصرف، وزن و اطلاعات مشابه آن را روی محصول ثبت کنند.

چاپ لیبل

لیبل‌های متالایز براق هستند و آنچه روی آن‌ها چاپ می‌شود، مقاومت بالایی دارد و به راحتی پاک نمی‌شود. به همین دلیل در بسیاری از بسته‌بندی‌ها استفاده می‌شود. لیبل با استفاده از ورق‌های آلومینیومی تولید می‌شود، به همین دلیل هزینه بیشتری نسبت به محصولات چاپ کاغذی دارد. بعضی از کارخانه‌ها برای صرفه اقتصادی از متالایزهای کاغذی می‌روند. در این لیبل‌ها یک لایه کاغذ متال خیلی نازک روی کاغذ برچسبی معمولی چسبانده می‌شود و هزینه کم‌تری نسبت به متالایز اورجینال دارد. بعضی از کارخانه، به خصوص مجموعه‌هایی که محصولات لوکس تولید می‌کنند، به وجهه برندشان اهمیت می‌دهند و از لیبل‌های اورجینال استفاده می‌کنند. این لیبل‌ها به صورت کامل با کاغذهای آلومینیومی تولید می‌شوند، پشت چسبدار هستند و امکان چسباندن آن‌ها به سطوح مختلف وجود دارد.

کلام آخر

در این مقاله به مهم‌ترین خدمات چاپ مورد نیاز برای کارخانه‌ها اشاره کردیم. البته این مجموعه‌ها با توجه به محصولی که تولید می‌کنند و نیازی که دارند، ممکن است به خدمات دیگری هم در حوزه چاپ نیاز داشته باشند. مثلا کارخانه‌های شکلات‌سازی در کنار جعبه‌هایی که برای محصولاتشان سفارش می‌دهند، یک ساک دستی هم قرار می‌دهند. آن‌ها با استفاده از خدمات چاپ ساک دستی، نام برند و طرح هماهنگ با هویت برندشان را روی آن چاپ می‌کنند. آن‌ها با این کار می‌توانند بیش از پیش توجه مشتری را به سمت بسته‌بندی محصولاتشان جلب کنند و آن‌ها را برای خرید ترغیب کنند.

آنچه خواندید، تنها بخشی از خدماتی بود که توسط مجموعه فرتاک ارائه می‌شود. فرتاک چاپخانه‌‌ای در بازار تهران است که سال‌هاست در زمینه چاپ انواع محصولات فعالیت دارد. فرتاک انواع دستگاه‌های چاپی را دارد و می‌تواند خدمات متنوعی در زمینه چاپ به مشتریان عزیز ارائه بدهد. برای اطلاع از سایر محصولات و قیمت‌های فرتاک، به وب سایت این مجموعه مراجعه کنید. فرتاک برای ساده کردن کار مشتریان، امکان سفارش اینترنتی و ارسال پستی محصولات مختلف را هم فراهم کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا