اخبار عرضه اولیه

چه خبر از عرضه اولیه پرسپولیس و استقلال؟

حدود یک سال از زمزمه های عرضه اولیه باشگاه پرسپولیس و استقلال به گوش می رسد و با اینکه طبق اخرین اخبار قرار بود زمستان 99 منتشر شود، اما هنوز عملی نشده است. به گفته فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد، استقلال و پرسپولیس تمام جوانب سنجیده شود و این موضوع مراحل آخر خود را طی می‌کند و اگر هیات واگذاری دو نکته اعلامی سازمان بورس و اوراق بهادار را رفع کند، این دو باشگاه آماده واگذاری خواهد بود.

مطالب پیشنهادی:

چه خبر از عرضه اولیه پرسپولیس و استقلال؟

به گزارش بورس فردا و به نقل از تجار‌ت‌نیوز، فرهاد دژپسند، در حاشیه نشست دیروز خود با اعضای کمیسیون اقتصادی گفت: برای پاسخ به سوالات تعدادی از نمایندگان در حوزه‌های مالیات، گمرک، اموال تملیکی، بازار سرمایه، مناطق آزاد و … در این جلسه حضور یافتم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: پرسش‌ها و ارائه پاسخ‌ها در این جلسه در یک روند منطقی مطرح، و نمایندگان نسبت به پاسخ برخی سوالات قانع شدند و درباره دیگر سوالات هم با توجه به محدودیت زمانی مقرر شد، اطلاعات تکمیلی بعدا ارائه و جلسات برگزار شود. سوالات مطرح شده توسط نمایندگان مجلس در حقیقت بیان مواضع مردم از زبان وکلایشان است و ما هم توضیحات لازم را ارائه کردیم.

دژپسند با اشاره به بررسی بازار سرمایه در این نشست افزود: بعد از بررسی موضوع بازار سرمایه مقرر شد، نماینده سوال‌کننده جلسه‌ای را با رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در محل این سازمان برگزار تا تحولات بازار سرمایه را به صورت میدانی بررسی کنند.

وزیر اقتصاد و امور دارایی تاکید کرد: درباره تمامی جوانب بازار سرمایه باید به صورت تشریحی و مفصل بحث شود؛ زیرا طی سال گذشته اتفاقات مختلفی در این بازار اتفاق افتاده و باید علل بروز رویدادها در هر یک از مقاطع زمانی بررسی و راهکارهای سازمان بورس، وزارت اقتصاد و دولت درباره آن مورد توجه قرار بگیرد. زیرساخت‌های بازار بورس امروز تحول اساسی پیدا کرده و قابلیت‌های آن گسترده شده است.

دژپسند در ادامه و در پاسخ به سوالی درباره بررسی موضوع واگذاری پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نیز گفت: واگذاری این دو باشگاه ملازماتی دارد و باید برای ارائه در بازار بورس استانداردهای مورد نظر بورس را بدست بیاورد و یک فرایند طولانی برای تطبیق شرایط آن با نیازمندی‌های بازار سرمایه وجود دارد و اکنون این موضوع مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر باید درباره واگذاری باشگاه‌های بزرگ ورزشی مانند استقلال و پرسپولیس تمام جوانب سنجیده شود و این موضوع مراحل آخر خود را طی می‌کند و اگر هیات واگذاری دو نکته اعلامی سازمان بورس و اوراق بهادار را رفع کند، این دو باشگاه آماده واگذاری خواهد بود. البته اکنون نمی توان زمان این واگذاری را اعلام کرد اما تلاش داریم تا واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در این دولت انجام شود.

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا