اخبار عرضه اولیه

وعده رئیس جدید سازمان بورس در باب بررسی موضوع رانت‌های میلیاردی در برخی از عرضه اولیه‌ها

باتوجه به وعده رئیس جدید سازمان بورس  در باب بررسی موضوع رانت‌های میلیاردی در برخی از عرضه اولیه‌ها  امروز شخصا انجام میگیرد پس از واکنش‌های پی در پی سهامداران به فرصت خرید نمادهای عرضه اولیه این اقدام رخداده که توسط عده‌ای خاص بوده است.

پیش از این رسانه‌های مختلف گزارش‌ها و مستنداتی درباره  رانت‌های در عرضه اولیه پرداخته بودند.اما مساله این است که فردای عرضه اولیه هرکدام از نمادها، برخی از رانت خرید این نمادها و موفقیت در صف‌های میلیونی بهره می‌برند.

 گزارش دنیای بورس در این مورد : پیگیری‌های ما نشان می‌دهد که کارگزاری یا برای خود و مدیران یا برای مشتریان خاص خود اقدام به ثبت چنین سفارش‌هایی می‌کنند. این رانت دقیقا از ایجاد دامنه محدود نوسان قیمتی ایجاد شده است در غیر این صورت دلیلی وجود ندارد که رانت برای ثبت سفارش در سقف قیمتی وجود داشته باشد و اگر روند آزاد قیمت وجود داشته باشد دیگر رانتی برای حضور در ابتدای صف یا همان معاملات سرخطی وجود نخواهد داشت.

ولی باوجود اعتراضات مکرر، رئیس سازمان بورس دیشب وعده داد که امروز شخصا این موضوع را رسیدگی خواهد کرد.

کانال تگرامی عرضه اولیه در این مورد نوشته است  : که حسن قالیباف اصل قول پیگیری و رسیدگی به این موضوع را داده و قرار است این موضوع را امروز رسیدگی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا