اخبار عرضه اولیه

معرفی شرکت سبدگردان اعتبار

شرکت سبدگردانی اعتبار

در این مقاله قصد داریم تا به معرفی شرکت سبدگردان اعتبار بپردازیم. اما قبل از آن لازم می دانیم تا مقدمه ای در خصوص شرکت های سبدگردان و وظایف آن ها ارائه کنیم. شرکت‌ های سبدگردان یکی از انواع واسطه‌ های مالی هستند که به عنوان نماینده سرمایه‌ گذار و به نام سرمایه‌ گذار به سرمایه‌ گذاری در بورس می ‌پردازند. که این عمل در قالب مفهوم سبدگردانی اختصاصی به این معناست که برای هر فردی متناسب با ویژگی ‌های خودش سرمایه‌ گذاری انجام می ‌شود.

شخص سبدگردان با طرح سؤالاتی استاندارد از شخص سرمایه ‌گذار، وضعیت درآمدی و هزینه ‌ای وی، هدف شخص از سرمایه ‌گذاری و مواردی از این دست به سطح ریسک ‌پذیری سرمایه ‌گذار می‌ رسد و نتیجه را با سرمایه ‌گذار مطرح می‌ کند. سرمایه ‌گذار مختار است که نتیجه را بپذیرد یا خیر، در نهایت پس از توافق طرفین بر روی نتیجه پرتفوی مناسب سرمایه ‌گذار تشکیل می شود.

پیشنهاد می شود: لیست شرکت های سبدگردان مجاز در بازار بورس

آشنایی با شرکت های سبدگردان

شرکت های ‌سبدگردان‌ یکی‌ از‌ انواع ‌نهاد های ‌مالی‌ جدیدی ‌هستند‌ که ‌پیرو ‌اجرای ‌قانون ‌جدید بازار اوراق بهادار به منظور مدیریت حرفه ای اشخاص (اعم از حقیقی و حقوقی) در بازار سزمایه، معرفی شده اند. موضوع فعالیت شرکت های سبد گردان عبارتند از:

  1. تصمیم به خرید، فروش یا نگهداری اوراق بهادار به نام سرمایه گذار معین به منظور کسب انتفاع
  2. پذیرش سِمَت در صندو های سرمایه گذاری
  3. سایر فعالیت های مجاز طبق مقررات سازمان بورس و اوراق بهادار

به موجب قرارداد منعقده بین شرکت های سبد گردان و  مشتریان، سبد گردان تعهد می نماید که با استفاده از متخصصین حوزه های مالی و سمایه گذاریو با توجه به سلایق هر یک از مشتریان، ترتیبی اتنخاذ نماید تا وجوه موضوع قرارداد را در راستای کسب بازدهی با تقبل ریسک های منطقی به امر سرمایه گذاری اختصاص دهد. اما حال که اطلاعات مناسبی در خصوص شرکت های سبدگردان و وظایف آن ها کسب کردید، اجازه دهید تا به معرفی شرکت سبدگردان اعتبار بپردازیم.

معرفی شرکت سبدگردان اعتبار

در معرفی شرکت سبدگردان اعتبار باید اشاره کنیم که شرکت سبدگردان اعتبار (سهامی خاص) در تاریخ 1397/12/07 توسط جمعی از خبرگان بازار های پول و سرمایه کشور، با رعایت قوانین و الزامات سازمان بورس و اوراق بهادار با شماره ثبت 538364 در اداره ها و موسسات غیر تجاری شهر تهران به ثبت رسید.

مهم ترین هدف مؤسسین شرکت سبدگردان اعتبار خلق ثروت و ارزش آفرینی برای سرمایه گذاران و ذینفعان این شرکت است. لذا مأموریت شرکت سبدگردان اعتبار عبارت است از مدیریت اختصاصی و کارآمد سرمایه ‎‏های داخلی و بین‎‏ المللی در قالب سبدها و صندوق های سرمایه ‎‏گذاری متناسب با افق سرمایه‏ گذاری هر یک از مشتریان.

همچنین به ‎‏منظور عرضه راه حل های بهینه به نیازهای سرمایه‏ ای بنگاه های اقتصادی کشور، ارائه ابزارهای تأمین مالی (پس از کسب مجوزهای مورد نیاز) با توجه به شرایط اقتصادی و عمومی کشور از دیگر اهداف کلیدی این شرکت است. سرمایه اولیه شرکت سبدگردان اعتبار 30 میلیارد ريال بوده که تماماً پرداخت شده است. به گفته مدیران ارشد شرکت سبدگردان اعتبار ، ماموریت این شرکت مدیریت اختصاصی و کارآمد سرمایه ‎‏های داخلی و بین المللی در قالب سبدها و صندوق‏‎‏ های سرمایه ‎‏گذاری متناسب با افق سرمایه گذاری هر یک از مشتریان می باشد.

سبدگردانی چیست؟

در قسمت های قبلی به معرفی شرکت سبدگردان اعتبار پرداختیم. اما شاید برای شما ابهاماتی در خصوص سبدگردانی وجود داشته باشد. در پاسخ به این سوال که سبدگردانی چیست باید اشاره کنیم که سرمایه ‌گذاری در بازار سرمایه فرآیندی است که به دلیل، شفافیت اطلاعاتی و واکنش سریعتر به تغییرات اقتصادی و سیاسی، تنوع اوراق بهادار، وجود شرکت ‎های حرفه ای معامله گر و سرمایه‎ گذاری، تغییرات لحظه ای عرضه و تقاضا و در نتیجه قیمت دارایی های مورد معامله و غیره مستلزم دانش و تجربه کافی است.

لذا شرکت ‌های سبدگردان با برخورداری از دانش و تجربه مناسب و با بهره ‌گیری از مهارت مدیران سرمایه‌ گذاری خبره در معاملات سهام، سرمایه ‎گذاری بدون دغدغه در بازار سرمایه را برای علاقمندان به سرمایه ‎گذاری در این بازار فراهم می کنند. تفاوت کلیدی دیگری که مورد سوال بسیاری از علاقمندان است انواع دارایی‎ های قابل سرمایه‎ گذاری موجود در بورس یا به ‎عبارتی انواع اوراق بهادار است. اما شرکت های سبدگردان ضمن ارائه خدمات حرفه ای مزیت هایی برای سرمایه گذاران به همراه دارند. این مزیت ها در ادامه بررسی شده اند.

مزایا

  • مدیریت حرفه ای سرمایه مشتریان توسط مدیران متخصص و تمام وقت سرمایه گذاری در بورس
  • توزیع سرمایه میان سبدی از اوراق بهادار مختلف شامل سهام، اوراق بدهی، اوراق مشتقه
  • استفاده از ظرفیت‎ ها و امتیازات معاملاتی مختص سرمایه گذاران نهادی و حقوقی
  • وجود ارکان نظارتی مستقل و دائمی بر عملکرد شرکت سبدگردان و مدیران سرمایه گذاری
  • مدیریت ثروت به تناسب انتظارات مالی و پیش بینی اتفاقات اقتصادی در طول دوره مورد نظر سرمایه گذار
  • امکان مشاهده Online عملکرد مدیر سرمایه ‌گذاری و بازده سبد اختصاصی در تمامی ساعات و روزها
  • عدم نیاز به صرف وقت و یا داشتن اطلاعات برای سرمایه گذاری
  • و غیره.

آدرس

بزرگراه رسالت (غرب به شرق) نرسیده به پل سید خندان، خیابان برازنده، شماره 68، طبقه اول

تلفن تماس

  • 02186122035
  • 02186122038
  • 02186122039

در این مقاله به معرفی شرکت سبدگردان اعتبار پرداختیم. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این شرکت اینجا کلیک کنید. از این که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید، از شما سپاس گزاریم. امیدواریم که مطالعه این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

پیشنهاد می شود: معرفی شرکت سبدگردان سهم آشنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا