فراتر از خبر

عکس همسر ایرانی ستاره فوتبال هلند!/ همیشه پای یک ایرانی در میان است

روز جمعه خبری از مسلمان شدن بازیکن سابق باشگاه‌های آ.ث میلان ایتالیا و آژاکس هلند، کلارنس سیدورف منتشر شد. این ستاره فوتبال سورینامی الاصل هلندی این خبر را با منتشر کردن عکسی در اینستاگرام خود اعلام کرد. سیدورف در این عکس که در اداره امور اسلامی و خیریه دوبی گرفته شده‌، دست در دست همسرش سوفیا مکرمتی است. او در همین پست از همه برای تبریک‌هایشان به خاطر آمدنش به دین اسلام تشکر کرده و یک تشکر ویژه هم از «سوفیای عزیزش» کرده است که عمق اسلام را به او یاد داده.

در آخر هم اضافه کرده است که نامش را تغییر نمی‌دهد و همان اسمی که پدر و مادرش رویش گذاشته‌اند را نگه می‌دارد. عبدالله گنجی، مدیر مسئول روزنامه همشهری هم بعد از دیدن خبر مسلمان شدن سیدورف، در توئیتر به او تبریک گفت و نوشت: «تبریک و خیر مقدم برای ورود به جرگه مسلمانان و موحدان و درود بر همسر ایرانی‌اش.» در شبکه‌های اجتماعی مثل توئیتر خیلی‌ها نوشته‌اند که سوفیا مکرمتی ظاهرش با معیار‌های اسلامی نمی‌خواند، حالا چرا و چطور سیدورف را با دین اسلام آشنا کرده که او مسلمان شده است؟

همسر احتمالی سیدورف

همسر احتمالی سیدورف

سوفیا مکرمتی که در شناسنامه نامش سپیده است، زنی ۴۵ ساله و متولد تورنتو کاناداست. اصلیتش ایرانی است و به ایران رفت و آمد دارد اما هیچوقت در ایران زندگی نکرده است. مقیم کاناداست و به میلان و دوبی رفت و آمد دارد. بعضی منابع می‌گویند رشته تحصیلی او الکترونیک است و بعضی هم می‌گویند بازرگانی. او خودش را سفیر جهانی «اسکاویا» که یک برند جواهرات ایتالیایی است و همچنین سفیر حسن‌نیت بنیاد هثور معرفی می‌کند.

در بعضی از وبسایت‌های خارجی نوشته شده است که سوفیا یک میلیاردر کارآفرین است و بیش از ۲۰سال است یکی از افراد مهم صنعت املاک در تورنتو است. او در گذشته یک بار ازدواج کرده است و دو فرزند پسر به نام‌های نیما و دیاکو دارد. سیدورف هم قبل از این با زنی به نام لوویانا ازدواج کرده بود و یک پسر و سه دختر دارد. هنوز بعضی از سایت‌ها زن سیدورف را لوویانا معرفی می‌کنند زیرا هیچ خبری از جدایی این دو پخش نشده و شاید خیلی بی‌سر و صدا از هم جدا شده بودند.

حالا به نظر می‌رسد سیدورف و سوفیا دو سال است که با هم آشنا شده‌اند و احتمالا ازدواج هم کرده‌اند. سال گذشته هم سیدورف همراه با او به ایران آمده بود. همچنین این دو در خیلی از نشست‌ها و رویداد‌های فوتبالی و کاری باهم حاضر می‌شوند. سوفیا هم در وبسایت خود سیدورف را همسر خود معرفی کرده و گفته است که امارات را برای زندگی انتخاب کرده‌اند. این زوج تصویر یا خبری از ازدواج خود منتشر نکرده‌اند، اگر هم ازدواج کرده باشند ثبت این ازدواج در ایران برایشان ممکن نبوده زیرا سیدورف تنها دو روز است که مسلمان شده است.

شیعه یا سنی؟

سوفیا مکرمتی

عکسی که هر دو در اینستاگرام خود منتشر کرده‌اند، در اداره امور اسلامی یا همان سازمان اوقاف و امور خیریه امارات است. اطلاعاتی از این‌که سیدورف شیعه یا سنی شده است در دسترس نیست اما می‌توان حدس زد که سنی شده باشد. از آن‌جایی که ۸۵ درصد مردم مسلمان امارات و همینطور آل نهیان و آل مکتوم که حاکمان ابوظبی و دوبی هستند، به مکتب فقهی اهل سنت پایبندند، انتظار می‌رود که در سازمان اوقافشان اسلام سنی را ترویج دهند.

سوفیا هم به واسطه پدر ومادرش و ایرانی بودنش مسلمان است اما شیعه یا سنی بودنش مشخص نیست. با این حال ظاهر سوفیا مکرمتی با معیار‌های اسلام مطابقت ندارد. به همین دلیل برای کاربران شبکه اجتماعی، این‌که سوفیا اسلام را به سیدورف معرفی کند کمی باور نکردنی است. بعضی‌ها حدس می‌زنند سیدورف برای این‌که بتواند ازدواجش با سوفیا را در ایران به ثبت برساند، مسلمان شده است./هفت صبح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا