اخبار عرضه اولیه

عرضه اولیه های بهمن و اسفند ماه سال 99

از لیست عرضه های اولیه زمستان سال 99، 14 شرکت باقیمانده و هنوز منتشر نشده و از همه مهمتر آنها عرضه اولیه ستاره خلیج فارس (بزرگترین پالایش نفت خاورمیانه) است که قرار بود زمستان 99 منتشر شود. اما با توجه به اینکه 60 روز تا پایان سال 99 باقیمانده، آیا تحقق این وعده امکان پذیر است؟

پیش بینی بازار بورس فردا 5 بهمن 99

قیمت صندوق دارایکم امروز 4 بهمن چقدر است؟

عرضه اولیه های بهمن و اسفند ماه سال 99

به گزارش بورس فردا و به نقل از تجارت‌نیوز، استقلال و پرسپولیس، عرضه اولیه اپال (شرکت اوپال پارسیان سنگان) که اخیرا ناگهان لغو شد، پتروشیمی‌ الوند، شرکت پالایشی ستاره خلیج فارس، شرکت حمل و نقل ریلی رجا، پتروشیمی اروند، شرکت تامین‌سرمایه تمدن، شرکت صنایع غذایی کورش، فروشگاه شهروند، روزنامه همشهری، هلدینگ سیمان غدیر و تپسی از مهمترین عرضه‌ اولیه‌های احتمالی امسال هستند که تاکنون گمانه‌هایی درباره آنها منتشر شده و اسامی این نمادها به عنوان عرضه اولیه امسال اعلام شده است.

از سوی دیگر طبق آخرین اطلاعات بزرگترین عرضه اولیه امسال یعنی ستاره خلیج فارس هم قرار بوده در زمستان امسال انجام شود.

بدین ترتیب تاکنون نام ۱۴ نماد بورسی اعلام شده که قرار است در امسال عرضه اولیه آنها انجام شود. هرچند تحقق این چنین وعده‌ای کمی دور از ذهن به نظر می‌رسد اما به هرترتیب طبق برنامه اعلام شده دو هفته بعد زمان عرضه اولیه مهم دو باشگاه ورزشی استقلال و پرسپولیس است.

اخیرا فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد با بیان اینکه دهه فجر تیم‌های سرخابی در بورس عرضه اولیه خواهند شد، گفت: علت اعلام نکردن برای تعیین زمان عرضه سهام دو باشگاه به بورس، فراهم شدن اطمینان خاطر به خریداران و سهامداران در بورس است.

وی افزود: وزارت اقتصاد و دارایی باید اطمینان حاصل کند که منافع دو باشگاه و سهامداران در عرضه اولیه به بورس حفظ خواهد شد.

بدین ترتیب ممکن است در دو هفته بعد سهامداران شاهد عرضه اولیه مهمی باشند اما آیا تمام آن ۱۴ عرضه اولیه اعلام شده در امسال انجام خواهد شد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا