اخبار عرضه اولیه

عرضه اولیه های احتمالی اسفند ماه 99 / عرضه اولیه ستاره خلیج فارس چه شد؟

اینک که در آخرین ماه 99، هستیم اما خبری از عرضه صندوق های TTF دولتی و همچنین عرضه اولیه ستاره خلیج فارس و سرخابی ها و حداقل 20 شرکت دیگر که در لیست عرضه اولیه درج شدند نیست. در ایم مطب عرضه اولیه های احتمالی اسفند ماه 99 و آخرین جزئیات از عرضه اولیه ستاره خلیج فارس را مطالعه می نمایید.

پیش بینی بازار بورس شنبه 2 اسفند ماه 99

پیش بینی بازار بورس هفته آینده (هفته اول اسفند 99)

عرضه اولیه های احتمالی اسفند ماه 99

به گزارش بورس فردا و به نقل از تجارت‌نیوز، آخرین عرضه اولیه انجام شده امسال مربوط به نماد کزغال بود. میانه بهمن ماه امسال آخرین باری بود که سهامداران شاهد یک عرضه اولیه بودند، آن هم با مشارکت تنها ۳٫۷ میلیون نفری.

در همین حال سهامداران هنوز هم منتظر عرضه اولیه‌های بزرگی مثل سرخابی‌ها و ستاره خلیج فارس هستند.

در هفته اخیر دو نماد جدید مربوط به پتروشیمی اروند و شرکت دارویی، آرایشی و بهداشتی آریان کیمیا تک در بورس برای قرار گرفتن در لیست عرضه اولیه درج شدند. معمولا پس از درج نماد، سهامداران منتظر عرضه اولیه این نمادها خواهند بود.

مدیر عامل شرکت فرابورس ایران نیز گفته است: اکنون سه شرکت در مرحله عرضه اولیه هستند اما براساس پیش بینی‌های صورت گرفته تا پایان سال شاهد عرضه اولیه حتمی دو شرکت در فرابورس خواهیم بود.

امیر هامونی هرچند اسمی از این سه عرضه اولیه نبرده اما توضیح داده است: تاکنون چند شرکت که جزو شرکت‌های دانش بنیان محسوب نمی‌شوند درخواست خود برای عرضه در فرابورس را ارائه کرده‌اند که به نظر می‌رسد با توجه به وضعیت فعلی بازار اکنون بهترین زمان برای ورود این شرکت‌ها به فرابورس و انجام عرضه اولیه آنها است.

اما به جز این پنج عرضه اولیه مورد اشاره، سرخابی‌ها هم هستند.

آخرین خبر از آن مربوط به ۲۶ بهمن امسال است که مدیر عامل شرکت فرابورس ایران گفت: اکنون نمی‌توان به هیچ عنوان زمان مشخصی را برای عرضه سهام سرخابی‌ها در فرابورس اعلام کرد اما فرابورس از همه لحاظ آمادگی لازم برای پذیرش سهام این دو باشگاه را دارد.

عرضه اولیه ستاره خلیج فارس چه شد؟

عرضه اولیه اپال (شرکت اوپال پارسیان سنگان) که قبلا عرضه اولیه آن ناگهان لغو شد، پتروشیمی‌ الوند، شرکت پالایشی ستاره خلیج فارس، شرکت حمل و نقل ریلی رجا، شرکت تامین‌سرمایه تمدن، شرکت صنایع غذایی کورش، فروشگاه شهروند، روزنامه همشهری، هلدینگ سیمان غدیر و تپسی از مهمترین عرضه‌ اولیه‌های احتمالی امسال هستند که تاکنون گمانه‌هایی درباره آنها منتشر شده و اسامی این نمادها به عنوان عرضه اولیه امسال اعلام شده است.

این لیست عرضه اولیه ۱۷ نماد در حالیست که بزرگترین آن‌ها ستاره خلیج فارس است که حتی پیش‌بینی می‌شد ارزش تعداد سهم برای متقاضیان تا پنج میلیون تومان هم برسد اما هنوز خبری از آن نیست. آخرین بار تنها اعلام شده که بزرگترین عرضه اولیه بورسی در زمستان امسال انجام خواهد شد که اگر این وعده قرار بر اجرایی شدن باشد تنها یک ماه بیشتر نمانده است. آیا در اسفند ماه امسال سهامداران شاهد عرضه اولیه نمادی از این لیست ۱۷ موردی خواهند بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا