اخبار عرضه اولیه

عرضه اولیه “فسبزوار” چقدر نقدینگی نیاز دارد؟

پس از انتشار دو عرضه اولیه “فجهان1” و “کیمیاتک” اکنون اخباری در خصوص انتشار دو عرضه اولیه “فسبزوار” و “توسن” در روز چهارشنبه 24 شهریور 1400، منتشر شده است که در ادامه این مطلب به بیان میزان نقدینگی لازم برای خرید عرضه اولیه سهام شرکت پارس فولاد سبزوار با نماد “فسبزوار” می پردازیم.

جزئیات عرضه اولیه “فسبزوار”

به گزارش بورس فردا و به نقل از “نبض بورس” ، ۶۰۰ میلیون برگه سهم معادل  ۱۵ درصد از کل سهام این شرکت در بازار بورس عرضه خواهد شد. این عرضه اولیه برخلاف دو عرضه اولیه جدید فرابورس (حآفرین و توسن) به روش جدید نخواهد بود و تمام سهام بین معامله‌گران تخصیص داده خواهد شد. تعداد سهام قابل عرضه به عموم در روز چهارشنبه ۶۰۰ میلیون برگه سهم است و حداکثر سهام قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی و حقوقی  ۱۲۰۰ سهم خواهد بود. دامنه قیمتی مدیریت در ثبت سفارش نیز بین ۲۸۴۱۰ ریال تا ۳۱۲۵۰ ریال است.

حداکثر قیمت هر سهم فسبزوار ۳۱۲۵ تومان خواهد بود و حداکثر نقدینگی ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان می باشد، اما با فرض مشارکت ۳ میلیونی در این عرضه اولیه می‌توان انتظار داشت به هر کد حقیقی و حقوقی حدود ۲۰۰ سهم، معادل ۶۲۵ هزار تومان سهام اختصاص یابد.

در جلسه ۱۲ شهریور سال ۹۹ با پذیرش سهام شرکت پارس فولاد سبزوار (سهامی عام) در بورس اوراق بهادار تهران و با عنایت به احراز موارد تعیین شده در مصوبه مزبور از سوی آن شرکت، نماد فسبزوار که متعلق به شرکت پارس فولاد سبزوار است در بورس درج شد.

به این ترتیب شرکت پارس فولاد سبزوار به عنوان پانصد و هشتاد و نهمین شرکت پذیرفته شده در ﺑﺨﺶ فلزات اساسی، گروه و طبقه تولید آهن و فولاد پایه با کد صنعت «۲۷۱۰» و نماد فسبزوار (Fesabzevar) در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران قرار گرفت.

شرکت مجتمع پارس فولاد سبزوار به نسبت سهام ۸۵% متعلق به شرکت اپال کانی پارس و ۱۵% سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در بهار سال ۱۳۹۴ تاسیس گردید.

شایان ذکر است سرمایه این  شرکت با ۳۶۷ نیروی انسانی در بدو ۱۰۰ میلیون تومان بوده که طی یک مرحله افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران به ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

جزئیات عرضه اولیه "فسبزوار"
جزئیات عرضه اولیه فسبزوار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا