اخبار مهم اقتصادی

افزایش حقوق بازنشستگان چه زمانی اجرایی میشود؟

دریابیگی رئیس کانون کارگران بازنشسته استان مازندران در سخنان خود گفت ۷۰ درصد بازنشستگان کارگری حداقل بگیر یا حتی زیر حداقل بگیر میباشند و ما امیدواریم که هر چه سریعتر مصوبه افزایش مستمری بازنشستگان کارگری به تصویب برسد. ماجرای افزایش حقوق بازنشستگان هنوز در بلاتکلیفی به سر می‌برد و جمعی از بازنشستگان به منظور تسهیل کار، نامه ای را به رئیس جمهور ارسال کرده اند. در ادامه میتوانید خبر کامل زمان افزایش حقوق بازنشستگان را بخوانید:

افزایش حقوق بازنشستگان در بلاتکلیفی به سر میبرد

به گزارش بورس فردا و به نقل ازتجارت‌نیوز، ماجرای افزایش حقوق بازنشستگان همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برد و هنوز اجرا آن مشخص نیست. البته نامه‌ای مبنی بر درخواست بازنشستگان از رئیس‌جمهور برای تسهیل کار ارسال شده است که هنوز نتیجه آن مشخص نیست.

نصرالله دریابیگی (رئیس کانون کارگران بازنشسته‌ی استان مازندران) در گفتگو با ایلنا، در ارتباط با افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: ماده ۴۱ قانون کار، ناظر بر تعیین دستمزد کارگران کشور است اما هیچ زمان الزامات این ماده قانونی در تعیین دستمزد ملاک قرار نگرفته است.

علاوه بر این، ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی که مربوط به الزاماتِ افزایش مستمری بازنشستگان کارگری‌ست، هیچ زمان به درستی اجرا نشده است.

دریابیگی ادامه می‌دهد: امسال دولت خلاف روال قانونی همیشه عمل کرده و مصوبه‌ی شورایعالی کار را که برای همه‌ی کارگران لازم‌الاجراست، به رسمیت نشناخته است.

او با تاکید بر اینکه بحث بازنشستگان کارگری از زمین تا آسمان با کارمندان بازنشسته تفاوت دارد؛ می‌گوید: بازنشستگان دولت زیرمجموعه دولت هستند و سازمان مدیریت برای حقوق آن‌ها تعیین تکلیف می‌کند اما ما کارگران بازنشسته از جیب خودمان حقوق می‌گیریم و دولت اعتباری برای مستمری ما اختصاص نمی‌دهد.

دولت مقابل مستمری بگیران ایستاده است

۷۰ درصد مستمری‌بگیران کارگری، حداقل‌بگیر یا حتی زیر حداقل‌بگیر هستند؛ دولت پاسخ بدهد اینها با مستمری حداکثر چهار میلیون تومانی چطور باید زندگی کنند.

دریابیگی تاکید می‌کند: امیدواریم هرچه سریعتر مصوبه‌ی افزایش مستمری بازنشستگان کارگری به تصویب برسد؛ از رئیس جمهور درخواست داریم به هیات دولت دستور بدهد که این مصوبه را امضا کنند و برای اجرا ابلاغ نمایند.

او اضافه کرد: با همین مصوبه‌ی شورایعالی کار، بازهم مزد و مستمری چهار میلیون تومان با سبد معیشت فاصله دارد؛ در واقع ۴ میلیون تومان طلبکار هستم.

حالا که حق قانونی ما را نمی‌دهند، لااقل برای همین حداقل ناچیز بهانه‌تراشی نکنند؛ دولت نقشی در تعیین یا پرداخت مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی ندارد؛ دولت یک وظیفه در قبال سازمان دارد و آن پرداخت بدهی‌های انباشته در قالب قوانین بودجه سالیانه است؛ نه تنها به این تکلیف عمل نکرده‌اند بلکه مقابل حقوق قانونی بازنشستگان ایستاده‌اند.

دبیر خانه کارگر مازندران در پایان می‌گوید: بازهم تاکید می‌کنم بیش از دوازده میلیون نفر از جمعیت کشور در انتظار نتایج نشست‌های هیات دولت هستند؛ بیش از این، این جمعیت انبوه را در نگرانی نگذارند و افزایش مستمری بازنشستگان را به تصویب برسانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا