اخبار عرضه اولیه

زمان عرضه اولیه تملت در اسفند ماه

پس از چهار عرضه اولیه در بهمن‌ماه، مجددا تنور عرضه اولیه داغ شده و به گفته محمود گودرزی، معاون بازار شرکت بورس تهران، در سال جاری احتمالا تنها شاهد دو عرضه اولیه دیگر باشیم.

بر اساس سخنان معاون بازار شرکت بورس، به احتمال زیاد چهارشنبه شاهد ۱۳درصد از سهام شرکت تامین سرمایه ملت خواهیم بود. البته این اتفاق منوط به انجام اقدامات لازم و انتشار آگهی عرضه اولیه «تملت» در امروز بوده و در غیر این صورت این نماد شنبه عرضه اولیه خواهد شد.

تملت در بهمن ماه درآمدی ۳۵ میلیارد تومانی را به ثبت رسانده که در مقایسه با ماه گذشته زشدی پنج درصدی را نشان می‌دهد.

به جز تملت، زکوثر نماد دیگری است که در سال جاری عرضه اولیه خواهد شد. شرکت سرمایه‌گذاری کوثر با سرمایه اسمی ۲۷۵ میلیارد تومانی وارد بورس خواهد شد. این در حالی است که شرکت پتروشیمی شهید تندگویان نیز با نماد شگویا در تاریخ ۱۱ اسفند ابه عنوان دویست و یازدهمین نماد معاملاتی در فهرست نرخ‌های فرابورس درج شد اما به نظر نمی‌رسد مراحل لازم برای انجام عرضه اولیه این شرکت در سال جاری انجام شود.

همچنین گودرزی در گفتگو با بورس‌پرس اعلام کرد که به احتمال زیاد تنها همین دو نماد به عرضه اولیه خواهند رسید و عرضه بقیه نمادهایی که در بورس و فرابورس پذیرش شده‌اند به سال آینده موکول می‌شود.

این در حالی است که پیش از این افسانه اروجی، معاون بازار شرکت از عرضه اولیه پنج شرکت فرابورسی شامل مجتمع صنایع لاستیک یزد با نماد پیزد، شرکت سیمان ساوه با نماد ساوه، شرکت صنعتی دوده فام با نماد شصدف، شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان با نماد غگیلا و شرکت رایان هم افزا با نماد رافزا تا پایان فروردین ۹۸ خبر داده بود.

در همین حال درباره عرضه اولیه روز چهارشنبه حداکثر سهمیه هر کد ۵۰۰ سهم و بازه قیمت ۳۲۰۰ تا ۳۴۰۰ ریال اعلام شده که بر این اساس سرمایه مورد نیاز برای مشارکت در این عرضه اولیه ۱۷۰ هزار تومان تخمین زده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا