اخبار عرضه اولیه

خلاصه عملکرد بازار بورس امروز سه شنبه 19 مرداد 1400

امروز بازار بورس با رشد 20 هزار و 595 واحدی شاخص کل و رشد 5 هزار و 421 واحدی شاخص هم وزن همراه شد و چهار نماد “فولاد”، “پارس” “تاپيكو” كگل” و “فارس”بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند. برای مطالعه خلاصه عملکرد بازار بورس امروز سه شنبه 19 مرداد 1400 ادامه مطلب را دنبال نمایید.

مطالب پیشنهادی:

خلاصه عملکرد بازار بورس امروز سه شنبه 19 مرداد 1400

به بورس فردا و به نقل از تجارت‌نیوز، امروز بازار سهام با تحرکات مثبت نمادهای فولادی، پتروشیمی و معدنی به کار خود پایان داد. در پایان بازار امروز شاخص کل با ۲۰ هزار واحد مثبت معادل ۱٫۴۴ درصد رشد در محدوده یک میلیون و ۴۵۳ هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل هم‌وزن هم امروز با پنج هزار و ۴۲۱ واحد رشد معادل ۱٫۳ درصد مثبت در محدوده ۴۱۸ واحد قرار گرفت.

ارزش معاملات بورس در بازار امروز ۱۹ مرداد به هفت هزار و ۷۰۸ میلیارد تومان رسید. حجم معاملات صورت گرفته در بازار امروز ۹ هزار برگه سهم بود.

بازار نقدی بورس در یک نگاه
بازار نقدی بورس در یک نگاه

گروه فلزات، شیمیایی‌ها و خودرویی‌ها از برترین گروه‌های صنعتی بازار امروز بودند. بیشترین حجم معامله هم امروز برای خودرو، خساپا و ملت ثبت شد.

ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به بیش از هشت هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان رسید و حدود ۴۵ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت حقیقی به حقوقی اتفاق افتاد.  در دقایق پایانی بازار امروز نمادهای ثنوسا و غپونه بسته و متوقف شدند.

رکورد ارزش معاملات خرد (سهام+حق تقدم+صندوقهای سهامی) در سال ۱۴۰۰ شکسته شد، و ارزش معاملات خرد بورس امرو ۱۹ مرداد به مبلغ ۸۷۴۰ میلیارد تومان رسید.

تحلیل بورس امروز ۱۹ مرداد ۱۴۰۰

دیروز قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی از شروع معاملات سیمان در دو هفته آینده در بورس کالا خبر داد. او می‌گوید شرکت‌های سیمانی موظف شده‌اند تا تمام محصولات خود را در بورس کالا عرضه کنند اما برخی از شرکت‌ها از این دستور پیروی نمی‌کنند.

درباره تاثیر ورود سیمان به بورس کالا حامد مددی، کارشناس بازار سرمایه معتقد است: ورود هر کالایی به بورس کالا شفافیت در قیمت و معاملات آن محصول را در پیش دارد. او می‌گوید، نظام قیمت‌گذاری در بورس کالا مبتنی بر اصل شفافیت است و محصولاتی که از این اصل پیروی نمی‌کنند اگر به بورس کالا وارد شوند، می‌تواند کمک کننده باشد. البته این اتفاق در هر صنعتی مثبت است.

وی در بخش دیگری گفت: اگر سیمان به بورس کالا وارد شود قیمت منصفانه و شفاف می‌شود و دست دلال از این محصول کوتاه می‌شود. همچنین ورود سیمان به بورس کالا باعث می‌شود تا شرکت‌ها محصولاتشان را با حاشیه سود بالاتری بفروشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا