فراتر از خبر

همه چیز درباره آزمون sat

آزمون SAT

آزمون های زیادی در جهان برگزار می شود که یکی از آن ها آزمون SAT می باشد. این آزمون مخفف یا کوتاه شده Scholastic Aptitude Test می باشد که اولین بار در امریکا ساخته شد. بیش از نیمی از کشورهای اروپایی جهت سنجش و پذیرش متقاضیان از این آزمون استفاده می کنند. تمامی سوالات آزمون به زبان انگلیسی می باشد و اما دروسی که در آن سوال مطرح می شود ریاضی و زبان می باشد. این آزمون در ایران نیز برگزار می شود که برای دوازدهمی ها مناسب است. در ادامه به معرفی و بررسی بیشتر این آزمون می پردازیم.با توران آکادمی همراه باشید:

آزمون sat ترکیه چیست؟

یکی از آزمون هایی است اگر علاقمند به تحصیل در ترکیه هستید باید این آزمون را بدهید و نمره خوبی در آن بگیرید. از اصلی ترین آزمون ها می توان به آزمون ای اس تی اشاره کرد. شاید برای شما جالب باشد بدانید برخی به آزمون ای اس تی اکتفا می کنند و افراد می توانند پذیرش اخذ کنند. غالب بر 100 دانشگاه ترکیه آزمون ست را برگزار می کنند. این آزمون 4 بار در سال یعنی در اسفند، اردیبهشت، شهریور و آذر برگزار می شود. متقاضیان شرکت در آزمون ها می توانند با مراجعه به سایت هر دانشگاهی از تاریخ دقیق مطلع شوند.

آزمون sat ترکیه در مهم ترین شهرهای ترکیه از جمله ارزروم، ازمیر، آنتالیا، استانبول و آنکارا برگزار می شود و در صورت شرایط خاص به تعداد این شهر ها افزوده می شود.هزینه ی آن مانند سایر کشور ها 98 دلار می باشد اما ممکن است به علت محل آزمون مقداری به آن اضافه شود. نکته ی جالب توجه این است در ترکیه فقط آزمون عمومی برگزار می شود. برخی دانشگاه های ترکیه فقط به آزمون ست اکتفا می کنند اما برخی فقط آزمون یوس را می پذیرند. جالب توجه است بدانید برخی از دانشگاه های ترکیه هر دوی این آزمون ها را می پذیرند فقط کافیست

انواع آزمون اس ای تی

این آزمون در موسسه خصوصی کالج برد آمریکا بنیان گذاری شد به جهت سنجش دانشجویانی که علاقمند به تحصیل در دانشگاه ها هستند. آزمون ست معیار مناسبی جهت پذیرش افراد گوناگون می باشد و قرار بر این بود که با برنامه درسی تطابق نداشته باشد اما جالب توجه است از سال 2016 کارها به نحو دیگری انجام شدند.

  1. General SAT:  این آزمون، آزمون عمومی می باشد در اغلب کشور ها برگزار می شود و اعتبار بالای در میان دانشگاه های جهان دارد به طوری که افراد می توانند پذیرش بگیرند.
  2. Subject SAT: نوع دوم آزمون بیشتر در کشور آمریکا مورد استفاده قرار می گیرد که موضوعات مختلفی از جمله زیست شناسی، شیمی و فیزیک را مورد سنجش قرار می دهد.

هزینه آزمون  sat  

هزینه آزمون  sat

برای بسیاری از متقاضیان سوال این است هزینه آزمون ست به چه صورت است؟ در ادامه با ما همراه باشید تا با انواع هزینه های لازم آشنا شوید. در ابتدا لازم است بگویم هزینه های آزمون به عوامل مختلفی حتی محل آزمون بستگی دارد و این هزینه در موسسات مختلف فرق دارد.

به صورت عادی هزینه ثبت نام 55 دلار است اما اگز تابع کشور های دیگر هستید 49 دلار است. اگر می خواهید علاوه بر کنکور مقاله شما نیز بررسی شود هزینه 68 دلار است اما افرادی تبعیت کشورهای دیگر را دارند باید 49 دلار دیگر بپردازند. اگر بخواهید از طریق تلفن ثبت نام کنید باید 15 دلار پرداخت کنید. لازم به ذکر است هزینه ی تغیر محل آزمون و یا کنسل کردن به ترتیب 25 و 35 دلار می باشد.

کشور ترکیه برای افرادی که از ثبت نام جا مانده اند نیز فرصتی باقی گذاشته است که هزینه آن 30 دلار می باشد. اگر تمایل داشته باشید نمره را زودتر دریافت کنید یا نمرات بایگانی را بدانید یا نمره شما به صورت دستی تایید شود هر کدام هزینه ای در پی دارد که به ترتیب 12، 31 و 55 دلار می باشد.

در نهایت این نکته قابل ذکر است هزینه آزمون ممکن است تا 150 دلار باشد. هزینه های آزمون اس ای تی به عوامل مختلفی از جمله محل آزمون، مواردی که خواستار آن هستید و … بستگی دارد.

آمادگی برای آزمون sat

نکته ای که شاید برای شما جالب باشد این است که چگونه خود را برای آزمون ست آماده کنیم؟ راه های مختلفی برای رسیدن به این هدف وجود دارد که باید بررسی کنید با توجه به شرایط کدام یک مناسب برای شخص شما می باشد . شما می توانید در کلاس های حضوری یا مجازی شرکت کنید و از آن ها استفاده کنید. هم چنین می توانید دروس را به صورت خودخوان بخوانید و ایرادات خود را با معلم خصوصی بر طرف کنید. تمامی موارد ذکر شده هر کدام مزایا و معایبی دارند.

بسیاری از افراد تقاضا دارند که بهترین کتاب را معرفی کنیم. جهت آمادگی آزمون ست کتاب SAT official Study Guide مناسب است. هم چنین افراد می توانند سوالات بیشتری را در سطح اینترنت پیدا کنند.

آزمون sat

 شانس قبولی در آزمون sat

این آزمون از 2 بخش تشکیل شده است که شامل ریاضی و زبان انگلیسی می باشد. اگر از آن دسته افرادی هستید که برای کنکور سراسری آماده شده اید می توان گفت قسمت ریاضی آن برای شما آسان خواهد بود. اگر وقت کافی به ریاضی اختصاص دهید و تلاش مستمر داشته باشید بیشتر از نمره 600 را کسب می کنید. در مقابل ریاضی زبان انگلیسی وجود دارد که کمی دشوار است و افرادی که تسلط کامل تری دارند می توانند نمره ی خوبی در آن اخذ کنند. اگر تمایل دارید در این درس نمره خوبی بگیرید باید پیوسته در حال تمرین و تکرار باشید تا نتیجه ی مطلوبی در آزمون اس ای تی بگیرید.

سخن آخر

در این مقاله درباره آزمون sat عمومی توضیحاتی داده شد که این آزمون در ابتدا در آمریکا طراحی شد و حتی حق امتیازش را نیز داراست. این آزمون به زبان انگلیسی است که دو درس ریاضی و زبان مورد سنجش قرار می گیرد. البته این آزمون نوع اول می باشد یعنی آزمون  General SAT . اعتبار آزمون بسیار بالاست و افراد می توانند توسط آن از دانشگاه های گوناگون از جمله ترکیه پذیرش بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا