اخبار عرضه اولیهپیشنهاد سردبیر

تصمیمی جدید درباره دامنه نوسان بازار بورس|حذف دامنه نوسان

به گفته رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، دامنه نوسان به تدریج گسترده و سپس حذف خواهد شد. ما در تلاشیم راهی را انتخاب کنیم که دامنه نوسان را هر ماه میزان 0.5 درصد زیاد کنیم.

تصمیمی در خصوص حذف دامنه نوسان

به گزارش بورس فردا و به نقل از تجارت‌نیوز، دامنه نوسان بورس که در سال گذشته تغییراتی را داشت و از مثبت و منفی ۵ درصد به منفی دو تا مثبت ۶ درصد رسید. اما دوباره در سال جدید با تصمیم شورای عالی بورس دامنه نوسان مثبت و منفی ۵ درصد شد و به روال قبلی خود برگشت. به عقیده بسیاری از کارشناسان بازار سرمایه با توجه به شرایط اقتصادی در کشور دامنه نوسان باید به سمت زیاد شدن حرکت کند و سپس فرآیند حذف آن در بازار سهام کلید بخورد.

همان طور که رسانه‌ها گزارش داده‌اند رئیس سازمان بورس درباره حذف دامنه نوسان از بازار سرمایه گفته است: دامنه نوسان به تدریج گسترده و سپس حذف خواهد شدو سعی می کنیم مسیری را تعریف کنیم که ماهانه نیم درصد دامنه نوسان افزایش یابد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه تعریف دامنه نامتقارن یک تصمیم موقتی بود، گفت: تعریف دامنه نامتقارن برای نوسان سهام بورس یک تصمیم موقتی شورای عالی بورس بود که به مقتضای شرایط بازار گرفته شد، اما بعد از آن شورای عالی بورس مصوب کرد که بازار کم‌کم به سمت باز کردن دامنه نوسان حرکت کند.

عمده کشورها دامنه نوسان تعریف می‌کنند، اما این دامنه آنقدر وسیع و باز است که به ندرت سهام در بورس می‌توانند به اندازه آن دامنه نوسان پیدا کنند. در واقع می‌توان گفت دامنه نوسان عملاً وجود ندارد.

دنبال پیدا کردن یک مدل هستیم که در مورد دامنه نوسان مناسب کشور ما باشد. در همه دنیا دامنه وجود دارد، ولی این دامنه نوسان آنقدر بزرگ است که نوسان روزانه سهام به ندرت به آن می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا