اخبار عرضه اولیه

بررسی بازار ها در ماه فروردین / بورس پربازده‌ترین مکان سرمایه‌گذاری در اولین ماه سال ۱۳۹۹

با گذشت یک ماه از سال ۱۳۹۹،  بازر سهام بعنوان تنها جایی که برای سرمایه‌گذاران می‌توانست بیشترین سود را کسب کندبوده است .

بورس ۳۰ برابر طلا و دلار سود داد و پربازده‌ترین مکان سرمایه‌گذاری در اولین ماه سال ۱۳۹۹ شد. زیراعملکرد بازار سهام در اولین ماه سال جاری در میان بازارهای مالی، در مقایسه بابازارهای دیگر نسبت بهتر بوده،  به طوری که دلار با اندک رشد قیمتی همراه بوده  و سکه و طلا نیز با رشدی کمتر از دو درصد قیمت همراه بوده‌اند.

بورس

از ابتدای سال تا به امروز  بازار سهام با رشد بیش از ۳۴ درصدی همراه بوده است. از طرفی رشد شاخص کل بورس در ابتدای سال جاری  باعث شد که در سطح ۵۱۲ هزار واحد قرار  بگیرد و  با رشد ۳۴٫۵۵ درصدی بیش از ۱۷۷ هزار واحد افزایش یافت و در سطح ۶۹۰ هزار واحد قرار گرفت.

بازار سهام فروردین ماه امسال  همرا ه عرضه اولیه شرکت سرمایه گذاری صبا شد که اتفاقی مثبت بود. در این عرضه اولیه به هر کد ۸۱۲ سهم تخصیص یافت که سهم خریداری شده حدود ۱٫۸ میلیون نفر  شد که  با این عرضه اولیه حدود هفت هزار میلیارد تومان نقدینگی به بازار تزریق شد.

دلار

با توجه به اینکه دلار  در سال ۱۳۹۸ با قیمت ۱۴۹۰۰ تومان ثبت شد و با آغاز سال ۹۹، به علت شیوع ویروس کرونا، صرافی ملی برخلاف سال‌های گذشته نرخ‌های جدید ارز را با ۱۲ روز تاخیر و پس از دو هفته تعطیلات نوروزی روز  ۱۶ فروردین ماه اعلام کرد.

تغییر قیمت دلار نیز همانند سکه و طلا قابل توجه نبوده و در فروردین ماه افزایش قیمت ۳۵۰ تومانی را به ثبت رسانده است.

قیمت دلار (در صرافی ملی) که در ابتدای سال جاری ۱۴ هزار ۹۰۰ تومان بود با رشد ۲٫۳۴ درصدی در پایان فروردین ماه در سطح ۱۵ هزار و ۲۵۰ تومان قرار گرفته است.

 

طلا

قیمت طلا در فروردین ماه بالا پایین زیاد داشت و بازدهی ۱٫۲ درصدی را طی این دوره به ثبت رسانده که کمتر از بازدهی دلار بوده است. قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار آزاد، با رشد ۱٫۲۹ درصدی از ۶۰۲ هزار تومان در ابتدای فروردین ماه امسال به ۶۱۰ هزار تومان در پایان فروردین رسید.

بیشترین میزان قیمت طلا در فروردین ماه مربوط به هفدهم این ماه و معادل ۶۵۴ هزار تومان بوده است.

سکه

قیمت سکه بهار آزادی نیز همانند طلا در نیمه نخست فروردین ماه با افزایش یافت  ولی  در نیمه دوم با کاهش قیمت همراه شد  که نهایتا  افزایش قیمت ۱۰۰ هزار تومانی را به ثبت رساند.

قیمت هر سکه بهار آزادی که در ابتدای فروردین ماه امسال پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بود و با رشد اندک ۱٫۶۹ درصدی در پایان فروردین به شش میلیون تومان رسید.

بیشترین میزان قیمت سکه بهار آزادی در فروردین ماه مربوط به هفدهم این ماه و معادل شش میلیون و ۳۸۰ هزار تومان بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا