اخبار بورس

صحبت های جنجالی ناظر بورس در مورد ماینرهای کشف شده!

باتوجه به گفته های محسن علیزاده ناظر مجلس در شورای عالی بورس، هیات مدیره شرکت بورس از ابتدای زمان نصب این ماینرها در شرکت بورس اطلاع داشتند اما زمانی که از آن ها توضیحی در رابطه با این ماینر ها خواستند آنها اظهار بی اطلاعی کردند در صورتی که باید پاسخگوی تمامی سهامداران باشند.

مطالب پیشنهادی:

صحبت های جنجالی ناظر بورس در مورد ماینرهای کشف شده!

به گزارش  بورس فردا و به نقل از پایگاه خبری بورس پرس، محسن علیزاده درباره کشف ماینر از ساختمان بورس تهران به خانه ملت گفت: کشف تعدادی ماینر برای استخراج غیرمجاز رمزارز در این شرکت طی هفته گذشته، بازار سرمایه را شوکه کرد. پس از بررسی‌های انجام گرفته مشخص شد ماینر‌ها از خرداد 99 به مدت چند ماه در بورس نصب و حدود 3 بیت کوین نیز استخراج شده است.

وی افزود: ماینر‌ها با مصوبه هیات مدیره شرکت بورس نصب شده بود. تمامی جلسات هیات مدیره‌ بورس ها با حضور یک ناظر از سازمان بورس برگزار می‌شود. این در حالی است که سازمان بورس در ابتدای امر از نصب ماینر اظهار بی اطلاعی کرده و معترض شده بود و باید پاسخگوی سهامداران در این موضوع باشد. زیرا ناظر بر بازار سرمایه و فعالیت بورس ها است و با این وجود نتوانسته نظارت دقیقی بر عملکرد آنها داشته باشد.

این عضو ناظر مجلس ادامه داد: محل هزینه کرد بیت کوین استخراج شده و افراد متنفع از آن مشخص نشده است. نصب ماینر در بورس تهران و ایجاد مشکلات بسیار در بازار سرمایه در سال گذشته، زیرسایه نبود نظارت سازمان بورس اتفاق افتاد. بنابراین در ماه‌های آینده طرح تحقیق و تفحص از سازمان بورس و تمامی شرکت‌های زیرمجموعه بررسی می‌شود.

علیزاده عنوان کرد: هرچند طرح تحقیق و تفحص از سازمان بورس در سال گذشته در کمیسیون اقتصادی تصویب شد اما تاکنون به صحن علنی نیامد. اما به نظر می‌رسد در حال حاضر بررسی این طرح ضروری است. به نظر می‌رسد با تحقیق و تفحص، بسیاری از ابعاد پنهان بازار سرمایه نمایان می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا