اخبار بورساخبار مهم بورس و اقتصاد

سهام عدالت رشد کرد؟

در پایان هفته اول اسفند ماه تفاوت چندانی با هفته گذشته خود نداشت. همچنین شاخص کل بورس کمتر از یک درصد رشد داشت در سطح یک میلیون و ۲۸۸ هزار واحدی به کار خود خاتمه دارد.

سهام عدالت رشد کرد؟

به گزارش بورس فردا، و به نقل از تجارت نیوز، سهام عدالت در پایان هفته چهارم بهمن ماه تفاوت چندانی با هفته گذشته خود نداشت. همچنین شاخص کل بورس کمتر از یک درصد افت داشت در سطح یک میلیون و ۲۸۲ هزار واحدی به کار خود خاتمه دارد.

ارزش سبد ۵۳۲ هزار تومانی در پایان این هفته یعنی ۴ اسفند ماه به ۱۲ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان رسید. این در حالی است که ارزش این سبد در هفته گذشته روی قیمت ۱۲ میلیون و ۵۴ هزار تومان ایستاد.

ارزش سبد یک میلیونی نیز در پایان این هفته به ۲۲ میلیون و ۹۲۶ هزار تومان رسید. ارزش این سبد در هفته گذشته برابر با ۲۲ میلیون و ۷۰۶ هزار تومان بود.

همچنین ارزش سبد ۴۹۲ هزار تومانی طی روز چهارشنبه و آخرین روز معاملاتی این هفته، به ۱۱ میلیون و ۱۰۴ هزار تومان رسید. این ازرش در هفته قبل معادل ۱۱ میلیون و ۲۸۱ هزار تومان بود.

جاماندگان سهام عدالت می‌گیرند؟

محمدرضا پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید: بنده با رییس‌جمهور صحبت کردم و وی موافقت کلی خود را با تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت اعلام کرد.

وی توضیح می‌دهد: حدود دو میلیون و سیصد هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد و بیش از یک میلیون و سیصد هزار نفر از افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی، فاقد سهام عدالت هستند و این افراد باید تعیین تکلیف شوند. همچنین افراد تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی که فاقد سهام عدالت هستند، باید حتماً از این سهام برخوردار شوند. حدود ۲۰ میلیون نفر از افراد جامعه که واجد شرایط هستند، به هر دلیلی جامانده‌اند و باید تعیین تکلیف شوند.

پورابراهیمی، ۱۴ شهریورماه امسال، از موافقت رییس‌جمهوری برای تعیین تکلیف این سهام برای جاماندگان تا پایان سال و ارجاع موضوع به سازمان برنامه و بودجه خبر داده بود. در حالی که پورابراهیمی از موافقت دولت با طرح اختصاص سهام  به جاماندگان و تصویب آن ظرف دو هفته خبر ‌داد، غلامرضا مرحبا، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، احتمال بایگانی‌شدن طرح جاماندگان این سهام را مطرح کرد. درواقع به دنبال این اظهارات ضد‌ و نقیض اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس بود که بسیاری از جاماندگان سهام عدالت، با سردرگمی مواجه شدند.

موضوع سهام عدالت همچنان با ابهاماتی همراه است که مسئولان، به ویژه رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد این ابهامات، شفاف‌سازی نمی‌کنند. این موضوع، احتمال به تعویق افتادن طرح جاماندگان این سهام را افزایش می‌دهد.

یکی از اصلی‌ترین ابهامات، به محل تامین منابع برای اختصاص سهام به جاماندگان باز می‌گردد. با وجود اینکه پورابراهیمی از پذیرفتن بار مالی این طرح توسط دولت خبر داده است. اما مسئولان دولت قبل بارها اعلام کرده بودند که منابعی برای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا