اخبار مهم بورس و اقتصادپیشنهاد سردبیر

وضعیت سهام عدالت هفته آخر آذر 1400

در حالی که شاخص بورس اوراق بهادار تهران این هفته ۴٫۱ درصد افت داشت، ارزش سبد سهام عدالت سهامداران نیز با افتی ۴٫۲ درصدی مواجه شد.

وضعیت سهام عدالت هفته آخر آذر 1400

به گزارش بورس فردا و به نقل از تجارت نیوز، در حالی که شاخص بورس اوراق بهادار تهران این هفته ۴٫۱ درصد افت داشت، ارزش سبد سهام عدالت سهامداران نیز با افتی ۴٫۲ درصدی مواجه شد.

در پایان معاملات هفته منتهی به ۲۴ آذر ۱۴۰۰، ارزش سبد سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی به ۱۱ میلیون و ۴۶۷ هزار تومان رسید. این در حالی است که هفته گذشته این سبد ۱۱ میلیون و ۹۸۲ هزار تومان ارزش داشت. این یعنی سبد سهام عدالت در این هفته ۴٫۲ درصد افت ارزش داشته است. بدین ترتیب ارزش ۶۰ درصد قابل فروش این سهام هم به ۶ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان کاهش یافت.

سهامداران سهام عدالت یک میلیونی هم این هفته شاهد از دست رفتن ارزش سبد خود بودند. بر این اساس ارزش سبد سهام عدالت یک میلیونی در پایان روز چهارشنبه ۲۴ آذر ، ۲۱ میلیون و ۶۰۴ هزار تومان محاسبه شد.

فروش سهام عدالت کی آغاز می‌شود؟

آخرین خبر برای سهام عدالت در این هفته به اظهار نظر عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در نشست خبری مربوط می‌شود.

وی در پاسخ به آغاز مجدد معامله سهام عدالت در بورس گفت: «یک سری ابهامات اساسی بر فرآیند فروش سهام عدالت وارد شده بود که باعث شد فروش به طور کلی متوقف شود. مقرر شده کارگروهی تشکیل شود تا ساختار اجرایی سهام عدالت را بررسی قرار دهیم و اصلاحات را به سرعت انجام دهیم تا بتوانیم شرایط معامله و مالکیت سهام عدالت که دارایی خوبی برای مردم می‌تواند باشد را به بهترین شکل فراهم کنیم.»

عشقی همچنین گفت: « ارزش سهام عدالت با توجه به روند بازار تغییر می‌کند ابلاغیه مقام رهبری، در خصوص آزادسازی و تشویق مردم به نگهداری سهام عدالت است و اصلاحات در این راستا خواهد بود که مردم سهام عدالت را نگه دارند. تلاش برای حفظ ارزش سهام عدالت و منافع سهامداران است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا