اخبار مهم بورس و اقتصاد

توقف نماد تاپیکو و 8 شرکت بورسی/ محدودیت حجمی «چخزر»

در بازار بورس امروز 15 آذر ماه 99، 9 شرکت بورسی با توقف نماد و یک شرکت دیگر نیز با محدودیت حجمی رو به رو شدند.  نماد شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین «تاپیکو» و 8 شرکت دیگر متوقف شدند و سهام شرکتی که به تازگی عرضه اولیه شده است «چخزر» نیز مشمول محدودیت حجمی شد.

توقف تاپیکو و 8 نماد دیگر/ «چخزر» حداکثر تا 100 هزار سهم معامله می شود

نماد هلدینگ تاپیکو به همراه ۸ شرکت دیگر برای یک ساعت و دو روز بسته و سهام شرکت تازه وارد چوب خزر کاسپین هم مشمول محدودیت حجمی در هر سفارش شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس:

قبل از شروع معاملات اولین روز هفته جاری بورس ، نماد سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین معروف به تاپیکو به دلیل اعلام رویدادی مهم به همراه شرکت های سرمایه‌گذاری‌ ایران‌ خودرو «ایکیدو»، شیر و گوشت زاگرس شهرکرد «زشگزا»، کشاورزی و دامپروری بینالود «زبینا»، دامداری تلیسه نمونه «تلیسه»، کشت و دام قیام اصفهان «زقیام»، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی «سمگا» به علت رشد بیش از 20 درصدی قیمت و برای یک ساعت بسته شد.

همچنین نماد بانک سامان و آزمایش به سبب اعلام رویداد با اهمیت برای دو روز کاری و مرجان کار جهت بررسی معاملات متوقف و نماد مهندسی مرآت پولاد تا 26 آذر تعلیق شد.

علاوه بر این ، سهام شرکت تازه وارد چوب خزر کاسپین که چهارشنبه گذشته با قیمت 2500 تومانی هر سهم وارد بازار شده دارای محدودیت حجمی  100 هزار سهمی بوده و حداکثر تعداد سهام در هر سفارش نباید بیش از این عدد باشد.

همچنین بخوانید: دلایل توقف نمادها در بورس چیست ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا