اخبار مهم بورس و اقتصادپیشنهاد سردبیر

آغاز شیوه جدید فروش ربع سکه در بورس کالا از فردا

از آنجایی که در هفته قبل ربع سکه به صورت تک قیمتی در بورس کالا عرضه گردید اما این هفته با توجه به اطلاعیه منتشر شده توسط بانک مرکزی فروش آن با تغییراتی همراه گردیده است که در ادامه می‌توانید خبر کامل آن را بخوانید:

بیشتر بخوانید:

حراج چند قیمتی ربع سکه در بورس کالا

معاون اداره عملیات بازار باز بانک مرکزی در آخرین گفتگوها اعلام کرد از فردا سه شنبه چهارم بهمن ماه به مدت ۱۰ روز ۴۵۰ هزار قطعه ربع سکه در بورس کالا عرضه خواهد شد.
وی در ادامه گفت با اینکه فروش ربع سکه در مرحله قبل به صورت تک قیمتی بود این مرحله از فروش ربع سکه به صورت گواهی سپرده ناپیوسته خواهد بود.
در هفته گذشته طی ۳ روز کاری ۵۰ هزار ربع سکه به صورت تک قیمتی معامله گردید به صورتی که در روز اول با قیمت ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، در روز دوم با قیمت ۷ میلیون و ۹۰ هزار تومان و در روز سوم با قیمت ۷ میلیون و پنجاه هزار تومان به فروش رسید.
فروش هفته قبل به این صورت بود که اگر افراد به طور فرض قیمت های ۱۱۰۰ تا ۱۵۰۰ را برای خرید ربع سکه ثبت می کردند و بعد بانک مرکزی قیمت آن را ۱۳۰۰ تعیین می کرد تمامی افرادی که قیمت آن را از ۱۳۰۰ به بالا ثبت کرده بودند می توانستند ربع سکه را با همان قیمت ۱۳۰۰ تعیین شده توسط بانک مرکزی خریداری نمایند.
اما با توجه به تغییر در شیوه عرضه ربع سکه در بورس کالا باید گفت حراج این هفته به صورت چند قیمتی خواهد بود به این صورت که اگر قیمت های گفته شده در بالا ثبت شود و قیمت تعیین شده توسط بانک مرکزی ۱۳۰۰ باشد هر فرد با همان قیمتی که بالاتر از ۱۳۰۰ ثبت کرده است ربع سکه را دریافت خواهد کرد.
با توجه به این مورد باید گفت متقاضیانی که خواهان خرید ربع سکه در بورس کالا می باشند باید قیمت خود را با توجه به نرخ ارز و شرایط قیمت جهانی طلا ثبت نمایند.
لازم به ذکر است که تمامی افراد بالای ۱۸ سال و دارای کد ملی می توانند نسبت به خرید یک تا پنج قطعه ربع سکه طلا در بورس کالا اقدام نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا