اخبار مهم اقتصادیپیشنهاد سردبیر

پیش بینی روند قیمت دلار در سال ۱۴۰۱

افزایش قیمت دلار در سال 1401، یکی از پیش بینی های بازار سرمایه است. قیمت دلاز در سال 1400 با رشد چشمگیری مواجه بود و پیش بینی می شود این روند صعودی در سال 1401 نیز ادامه دار باشد.

پیش بینی روند قیمت دلار در سال ۱۴۰۱

به گزارش بورس فردا و به نقل از وقت صبح، متوسط هفتگی قیمت دلار که در حال افزایش است با این مساله مواجه شده که در آینده نزدیک ممکن است قیمت بالاتری به خود بگیرد.طبیعتا افزایش قیمت دلار تاثیر مستقیم بر بازار خواهد داشت.مسئولان مربوطه حتما باید مقابل افزایش قیمت دلار بایستند.

محمد کشتی‌آرای در خصوص روند یکساله بازار طلا و سکه، گفت: قیمت انس جهانی در اوایل سال ۱۴۰۰ در محدوده هزارو ۷۵۰ دلار بوده که نسبت به پایان سال ۱۴۰۰، ۱۹ درصد رشد قیمت را داشته است.

وی افزود: در آغاز سال ۱۴۰۰ قیمت سکه ۱۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان بوده و در پایان سال ۱۴۰۰ قیمت سکه به ۱۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسیده است، بنابراین سکه رشد ۱۰ درصدی را داشته است.

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر بیان کرد: در ابتدای سال ۱۴۰۰ قیمت دلار ۲۵ هزار و ۲۵۰ تومان بود که در پایان سال ۱۴۰۰ به ۲۶ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده است بنابراین قیمت دلار رشد ۵ درصدی را داشته است.

کشتی آرای اظهار کرد: به نسبت اینکه کالا و خدمات در طول سال ۱۴۰۰ با افزایش شدیدی مواجه بودند، ولی بازار طلا و سکه طی سال ۱۴۰۰ با ثبات همراه بوده و رشد زیادی را نداشته است.

تاثیر اخبار مثبت بر دلار

معامله گران کاهشی باور دارند که اخبار مثبتی از احیای برجام به گوش می رسد و به همین دلیل باور دارند که نباید چندان انتظار رشد قیمت اسکناس آمریکایی را داشت. آن ها امیدوارند که در آخرین روز سال اسکناس آمریکایی به زیر مرز۲۶هزار تومانی بازگردد. از نگاه آن ها بازارساز نیز تمایل دارد که حداقل قیمت بسته شده سال جاری در کانال ۲۶ هزار تومان نباشد.

با وجود چنین تمایلاتی، در روز انتهایی سال، تقاضاهای خردی وارد بازار اسکناس می شود که می تواند تا حدی دلار را در برابر نیروهای کاهشی ایمن کند. به عنوان مثل، محدودیت های کرونایی به اندازه قبل وجود ندارد و تعداد زیادی از افراد برای کنسرت های هفته ابتدایی نوروز در ترکیه نیاز به تهیه ارز دارند. بررسی ها نشان می دهد که در برخی از این کنسرت ها مقادیر زیادی بلیط فروخته شده است و با توجه به اینکه تعداد زیادی از تماشاگران از ایران به ترکیه سفر می کنند، می توان انتظار افزایش تقاضا برای دلار و لیر را داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا