اخبار مهم اقتصادی

وضعیت بازار سکه امروز ۵ تیر

کاهش قیمت دلار و ایجاد نوسان در بازار جهانی طلا باعث کاهش قیمت سکه در روزهای اخیر شده است. در حال حاضر ارزش ذاتی سکه با قیمت بازاری آن فاصله زیادی پیدا کرده است و پیش بینی ها نشان می دهد در صورتی که امروز قیمت دلار بالا نرود احتمال کاهش دوباره قیمت سکه وجود خواهد داشت. در ادامه خبر کامل کاهش قیمت سکه را بخوانید:

وضعیت قیمت سکه

به گزارش بورس فردا و به نقل از اقتصادنیوز ، حباب قیمت سکه همچنان بالا است و ارزش ذاتی سکه با قیمت بازاری آن فاصله چشمگیری پیدا کرده است. زیاد شدن حباب سکه باعث ترس خریداران فلز گران بهای داخلی شده است. آنها معتقدند در شرایط کنونی احتمال وقوع نوسان غیرمنطقی در بازار سکه وجود دارد.

3 عامل مهم ریزش قیمت سکه

روز گذشته قیمت دلار پایین آمد ؛ از سوی دیگر  قیمت سکه رفاه نسبت به قیمت روز پنجشنبه 600  هزار تومان کاهش را تجربه کرد. بازار جهانی طلا هم نوسان محدودی داشت. مجموع این عوامل باعث شد که قیمت سکه امامی نیز ریزش کند و در محدوده 15 میلیون و 400 هزار تومان معامله شود.

پیش بینی بازار سکه امروز 5 تیر 

عده ای از سکه بازان معتقدند  در صورتی که  امروز قیمت دلار بالا نرود احتمال عقب نشینی  سکه به دلیل حباب دو رقمی وجود خواهد داشت و ممکن است فلز زرد رنگ داخلی به سمت ابتدای کانال 15 میلیون تومان حرکت کند.

با این حال بیشتر تحلیل گران فنی باور دارند تا زمانی که قیمت سکه  بالای سطح 14 میلیون و 800 هزار تومان قرار دارد، انتظارات افزایشی به طور معنادار کاهش پیدا نمی کند. این دسته از تحلیلگران باور دارند  سکه برای اینکه بتواند بالا برود باید  نرخ دلار  یکبار دیگر  آرایش صعودی به خود بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا