اخبار مهم اقتصادیپیشنهاد سردبیر

ورود قاچاقی تجهیزات استارلینک به ایران

با اینکه قبل‌تر مسئولان اعلام کردند در حال حاضر فعالیت اینترنت استارلینک در ایران نیاز به مجوز دارد اما شنیده ها حاکی از آن میباشد که در شهرهای مرزی ایران تجهیزات استارلینگ در حال فروش میباشد که در ادامه میتوانید خبر کامل آن را بخوانید:

بیشتر بخوانید:

قاچاق تجهیزات اینترنت استارلینک به ایران

دیاکو افخم عضو سابق اتاق ایران و عراق در آخرین گفتگوهای خود اعلام کرد به نظر می‌رسد تجهیزات اینترنت استارلینک از عراق به ایران قاچاق می شود و در شهرهای مرزی ایران با قیمت های نجومی در حال فروش است.

وی در ادامه گفت محدود سازی راههای قانونی ورود تجهیزات اینترنت استارلینک منجر به توسعه بازار قاچاق میشود.

در حال حاضر پیگیری ها نشان می دهد که تعداد محدودی از تجهیزات اینترنت استارلینگ به صورت قاچاقی وارد ایران شده است و فروشندگان این تجهیزات ادعا می‌کنند که ظرف ۱۵ روز آن را به دست مشتریان در سراسر کشور می رسانند.

بر اساس آگهی هایی که در این خصوص منتشر شده در صورتی که کاربران ایرانی بخواهند تجهیزات اینترنت استارلینک را تهیه کنند باید حدود ۶۱ میلیون تومان هزینه کنند.

نکته قابل ذکر این میباشد که هر یک دستگاه مودم می تواند به ۲۰۰ دستگاه تلفن همراه به طور همزمان اینترنت ارائه کند همچنین مدل ها تا شعاع ۴۰۰ متری قابل استفاده هستند.

در هفته های گذشته مسئولان اعلام کردند که فعالیت اینترنت ماهواره ای استارلینک نیاز به دریافت مجوز از ایران دارد و قبل از داشتن مجوز فعالیت آن غیرقانونی محسوب می شود.

این در حالی میباشد که پنجشنبه ۲۱ مهرماه ایلان ماسک اعلام کرد که چند پایانه اینترنت ماهوارهای استارلینک در ایران فعال شده است.

گزارش ها نشان می دهد که شرکت اینترنت ماهواره ای اسپیس ایکس جهت فعال سازی اینترنت استارلینک در ایران دکلهای با برد ۸۰۰ کیلومتر را در ترکیه مستقر کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا