اخبار مهم اقتصادیاطلاعیه ها

نصب کنتورهای هوشمند برای مشترکین پرمصرف برق

به تازگی وزیر نیرو از اجرای طرح کنتورهای هوشمند برای مشترکین پرمصرف برق در سال ۱۴۰۲ خبر داد. در ادامه می توانید جزئیات طرح کنتورهای هوشمند برای مشترکین پرمصرف را بخوانید:

بیشتر بخوانید:

نصب کنتورهای هوشمند برای جلوگیری از قطع برق

آرش کردی مدیرعامل توانیر در آخرین نشست خبری اعلام کرد ایران در حال حاضر با مشکل کمبود ۱۰ هزار مگاوات برق مواجه می باشد و از آنجایی که تقاضای مصرف برق بر تولید آن پیشی گرفته است در بسیاری از مواقع با قطعی برق روبه‌رو بوده ایم.
آرش کردی در ادامه گفت به منظور رفع مشکل قطعی برق و جلوگیری از استخراج رمز ارز های غیر مجاز اقدام به اجرای طرح نصب چهار و نیم میلیون کنتور هوشمند برای مشترکان پرمصرف کرده‌ایم.
پرویز غیاث الدین دبیر سندیکای شرکت های تولید کننده برق در ادامه گفت روند کار این نوع کنتورها به این صورت می باشد که اجازه مصرف برق بیش از ظرفیت تعیین شده را نمی دهد و اقدام به قطع برق می نماید.
وی در ادامه گفت در سال های گذشته قطع برق باعث ایجاد اختلال در تولید صنایع می شد که نتیجه آن افزایش ناگهانی قیمت کالاها بود اما با اجرای طرح کنتورهای هوشمند نه تنها مشکل برق خانگی بلکه چالش صنایع نیز حل خواهد شد.

نبود زیرساخت های لازم برای اجرای طرح هوشمند سازی کنتورها

غیاث الدین در ادامه اظهار کرد در حال حاضر زیرساخت های لازم برای اجرای این طرح وجود ندارد و از آن جایی که بسیاری از کارخانجات مطالبات شان از دولت بالاست حاضر به همکاری نیستند.
وی در ادامه گفت طرح هوشمندسازی کنتورها مدت‌هاست که بنای اجرا دارد و در حال حاضر مفعول مانده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا