اطلاعیه هاپیشنهاد سردبیر

اوج گیری ویروس آنفولانزا در ایران

با توجه به شروع فصل پاییز و ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن در برابر ویروس آنفولانزا، شمار مبتلایان به این ویروس روزانه در حال افزایش می باشد که در ادامه میتوانید خبر کامل آن را بخوانید:

بیشتر بخوانید:

شمار مبتلایان به آنفولانزا در حال افزایش است

سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در سه سال اخیر به دلیل استفاده از ماسک آنفولانزا کاهش بسیار شدیدی پیدا کرد اما اکنون به دلیل برداشتن ماسک ها و ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن در برابر این ویروس یک همه گیری ایجاد شده است.

وی گفت: در حال حاضر با آنفولانزا ی تیپ H1N1 ، A و H3N2 مواجه میباشیم .

کریمی در ادامه تصریح کرد: در کشور ما روزانه ۳۰ هزار بیمار تنفسی به بیمارستان های کشور مراجعه میکنند که بالای ۵۰ درصد از این افراد به آنفولانزا مبتلا هستند.

به طورکلی بیماران قلبی، تنفسی، دیابت های کنترل نشده، کودکان و زنان باردار بیشتر در معرض ابتلا به آنفولانزا میباشند.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: معمولاً افرادی که به آنفولانزای جدید مبتلا می شود دچار حالاتی مانند بدن درد تب لرز سرفه تنگی نفس کس و بی حالی شدید میشوند.

کریمی در خصوص بستری های ناشی از آنفولانزا افزود روزانه حدود ۱۲ هزار نفر بستری بیماران تنفسی را داریم که از این تعداد ۵۰ درصد شان به آنفولانزا و کمتر از ۱۰ درصد به کرونا مبتلا می باشند.

وی در ادامه گفت تاکید می کنیم که به دلیل جلوگیری از ابتلا به آنفولانزا و کرونا واکسن آنفولانزا و دز یادآور کرونا تزریق شود.

در حال حاضر توصیه می شود به دلیل بازگشایی مدارس و حضور دانش آموزان در مدارس نکات و شیوه نامه های بهداشتی رعایت گردد.

با توجه به در پیش بودن فصل سرما این نگرانی وجود دارد که شاهد افزایش آمار مبتلایان به آنفولانزا و کرونا باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا