اخبار مهم اقتصادیپیشنهاد سردبیر

عیدی 8 میلیون تومانی برای کدام قشر است؟

آنچه که مسئولان ارشد کشوری اعلام کردند، عیدی کلیه کارکنان دولت، بازنشستگان و همچنین کارگران تا پایان سال 1400 پرداخت می شود. اما آنچه که در این میان مهم است، میزان تعلق است. بر اساس مصوبه هیات وزیران سقف عیدی امسال از یک میلیون و 500 هزار تومان تا 8 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

عیدی 8 میلیون تومانی برای کدام قشر است؟

به گزارش بورس فردا و به نقل از بورسان، درحال‌حاضر رقم نهایی عیدی کارمندان دولت مشخص نشده است، اما به نظر می‌رسد این رقم همان عیدی سال گذشته مصوب هیات وزیران باشد. عدد یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به نسبت مدت خدمت تمام وقت و به عنوان پاداش از محل بودجه مصوب دستگاه‌های اجرایی پرداخت شد.

ضمن این‌که اگر دولت تصمیم به افزایش این رقم در سال ۱۴۰۰ بگیرد، احتمالا میزان آن تا ۴۰ درصد رقم سال گذشته و به تا اندازه نرخ تورم، یعنی تا حدود ۲ میلیون تومان باشد.

کارگران چقدر عیدی می‌گیرند؟

این عیدی ۲ میلیون تومانی شامل‌ کارکنان دستگاه‌های اجرایی، نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات، سازمان انرژی اتمی ایران به استثنای کارگران مشمول قانون کار، اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و تحقیقاتی و قضات می‌شود.
کارگران چقدر عیدی می‌گیرند؟

شورای عالی کار نحوه محاسبه عیدی کارگرانی را که دارای یک سال پرداخت حق بیمه کامل در محل کار خود باشند، معادل دو ماه حقوق پایه آنها در نظر گرفته است.

حداقل و حداکثر عیدی

کمترین میزان حقوق دریافتی امسال، ۲ میلیون و ۶۵۵ هزار و ۴۹۵ تومان بوده که بر مبنای نرخ محاسبه شورای‌عالی کار، حداقل عیدی پرداختی امسال به کارگران ۵ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۹۹۰ تومان و حداکثر آن ۷ میلیون و ۹۶۶ هزار و ۴۸۵ تومان خواهد بود.

نحوه محاسبه عیدی کارگران

ضمنا عیدی و پاداش پایان سال شامل کارگرانی خواهد بود که کمتر ۱۲ ماه سابقه پرداخت حق بیمه دارند. عیدی این دسته از کارگران به شکل دو برابر حقوق پایه مندرج در فیش حقوقی، تقسیم بر ۱۲، ضرب در تعداد ماه کارکرد محاسبه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا