اخبار مهم اقتصادی

صنعت خودرو، نیازمند حمایت است

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع کشور با بیان اینکه صنعت خودرو، نیازمند حمایت است؛ افزود: در حال حاضر با کاهش تولید خودروهای داخلی مواجه هستیم که عمده ترین دلیل آن نبود حمایت های کافی و وافی از این صنعت است.

صنعت خودرو، نیازمند حمایت است!

به گزارش بورس فردا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محسن صالحی نیا رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع کشور در پنجمین میز ساخت داخل قطعات خودرو ، گفت: وقتی که هدف کلانی را مشخص می کنیم باید به فکر اجرایی شدن آن باشیم. یک برنامه کلان تدوین شده بود و در دسترس قرار گرفته بود و آنچه باید اعتراف کرد به دلایل شرایطی که در ۳ سال اخیر افتاد، باعث شد به هدف نرسیم.

صالحی نیا گفت: اگر شرایط اقتصادی به این شکل رخ نمی داد ممکن بود به اهدافی که در خصوص تولید خودرو داشته ایم، می رسیدیم اما نشد. رسیدن به برنامه افق ۱۴۰۴ مهم است اما نیاز به زیرساخت دارد.

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع کشور ادامه داد: صنعت خودرو طوری برنامه ریزی شده که نیازمند حمایت است. امسال برنامه تولید خورد توسط ۲ خودروساز کشور به ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خواهد رسید.

او گفت: باید سعی کنیم اقدام به داخلی سازی قطعات کنیم، حرکت ساخت داخل مستمر خواهد بود. تعداد قطعه سازان زیاد است و برخی از آنها کاهش ظرفیت داشته اند که نیاز است دلایل آنها مورد بررسی قرار گیرد.

این مقام مسئول تشریح کرد: دنبال این هستیم بهترین شرایط را برای خودروسازان فراهم کنیم و تولید بدون زیان داشته باشند. به بسیاری از موارد که هدف است نخواهیم رسید.

این مقام مسئول با بیان اینکه حفظ حقوق مصرف کنندگان و نیز زنجیره تولید خودرو مد نظر است، گفت: اکنون قیمت تمام شده خودرو بحث مهمی است که برای کاهش این قیمت تمام شده باید هزینه‌ها را در زنجیره تولید کاهش دهیم. باید بتوانیم با کمک مراجع مربوطه، بتوانیم روش‌های مناسب برای جلوگیری از زیان و اصلاح قیمت‌ها پیدا کنیم.

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع کشور با اشاره به لزوم رصد به موقع واحدهای تولیدی دارای مشکل و نیز پایش آمار تولیدات کالا به کالا و صنعت به صنعت گفت: با رصد به موقع واحدهای تولیدی باید با کمک دستگاه های مرتبط مشکلات را رفع کنیم.

به گفته این مقام مسئول کارگروه رفع موانع تولیدی نیز به طور منظم و پیگیرانه در سطح استانها و ستاد وزارتخانه تشکیل می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا