اخبار مهم اقتصادی

برداشت غیرقانونی ارز دیجیتال در ایران رو به افزایش است

پلیس فتا البرز از دستگیری فردی به جرم برداشت غیرمجاز ارز دیجیتال خبر داد. این خبر درحالی است که بر اساس گزارش های ارائه شده برداشت غیر قانونی ارز دیجیتال در ایران رو به فزونی است.

برداشت غیرقانونی ارز دیجیتال در ایران رو به افزایش است

به گزارش بورس فردا و به نقل از بورسان،  فردی که با شیوه‌ای خاص اقدام به برداشت غیرمجاز ارز دیجیتال به ارزش پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از حساب یکی از شهروندان کرده بود، توسط ماموران پلیس فتا البرز شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ رسول جلیلیان با اعلام این خبر بیان کرد: در پی ارجاع پرونده‌ای به پلیس فتا استان مبنی بر برداشت غیرمجاز ارز دیجیتال از حساب کاربری یکی از شهروندان، بررسی موضوع در دستورکار ماموران قرار گرفت.

سرقت پنج میلیارد ریال رمزارز

وی افزود: بررسی‌های اولیه کارشناسان پلیس فتا حاکی از این بود که شخصی ناشناس به صورت کاملا حرفه‌ای با خریدن سرور اختصاصی از یکی از کشورهای غربی، اقدام به ورود به حساب کاربری مالباخته در یکی از صرافی‌ها کرده و پس از چند دقیقه تعدادی رمز ارز به ارزش پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال را از حساب سرقت کرده است.

رئیس پلیس فتا استان البرز اظهار کرد: در ادامه ماموران علی رغم محدودیت‌های موجود در دسترسی به نحوه انتقال رمزارزها، با انجام اقدامات کارشناسی و فنی، موفق به شناسایی متهم اصلی پرونده که اقدام به انتقال رمز ارزها کرده بوده شده و با زدن رد مخفیگاه او در شهر کرج، وی را دریک اقدام غافلگیرانه دستگیر کردند.

دستور برای بازگشت رمزارزهای سرقتی

این مقام انتظامی ادامه داد: متهم که به هیچ وجه انتظار دستگیر شدنش را نداشت، با مشاهده مستندات پلیس لب به اعتراف گشوده و به جرمش مبنی بر سرقت رمز ارزهای دیجیتال مالباخته به ارزش پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اقرار کرد.

سرهنگ جلیلیان در پایان با بیان اینکه با دستور مقام قضائی رمز ارزهای به سرقت رفته به حساب کاربری مالباخته بازگشت داده شد، خاطرنشان کرد: پس از معرفی متهم به مراجع قضائی، نامبرده با صدور قرار سنگین روانه زندان شد.

دارندگان رمزارزها مراقب باشند

در دنیای ارزهای دیجیتال، حتی با داشتن یک کیف پول سخت‌افزاری معتبر که امروزه به عنوان یک استاندارد بالا شناخته می‌شود، شما همیشه در معرض ریسک هستید. زیرا بسیاری از اوقات، مشکلات در زمانی که شما قصد اتصال برقرار کردن با کیف پول‌تان را دارید به وجود می‌آیند. بنابراین چیزی که ما را در معرض ریسک قرار می‌دهد، الزاما ضعف تجهیزات یا سرویس‌هایی که با آنها سروکار دارید نیست، بلکه این نبود توجه و دقت است.

از آنجایی که بیشتر مردم در حوزه امنیت متخصص نیستند، بدون اینکه بدانند در معرض خطر قرار دارند و حتی بسیاری از مواقع، کارکشته‌های تکنولوژی، ابتدایی‌ترین نکات امنیتی را رعایت نمی‌کنند و این باعث تعجب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا