اخبار مهم اقتصادی

درآمدزایی جدید از طریق خرید و فروش کاغذ باطله

در ماه اخیر به دلیل افزایش قیمت کاغذ بسیاری از مردم به دلیل درآمد زایی نسبت به جمع آوری کاغذهای باطله به رغبت نشان دادند. به طور کلی مشاهدات نشان می‌دهد که بعضی از خریداران حاضرند برای خرید هر بسته کاغذ باطله تا ۲۵ هزار تومان هم پرداخت مینمایند. در ادامه خبر کامل درآمدزایی از طریق خرید و فروش کاغذ باطله را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم:

خرید و فروش کاغذ باطله

به گزارش بورس فردا و به نقل از تجارت‌نیوز، شاید تا چند سال پیش بسیاری از افراد و خانواده پس از مصرف کاغذ آن را دور می‌انداختند، اما اخیراً کاغذ حکم طلا را پیدا کرده است. حالا بسیاری از شهروندان برای جمع‌آوری کاغذهای باطله رغبت نشان می‌دهند. گرچه بیشتر این افراد خود را دوستدار محیط‌زیست معرفی می‌کنند، اما رواج خرید و فروش کاغذ باطله هم در شکل‌گیری این فرهنگ بی‌تأثیر نبود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد کاغذهای بازیافتی دیگر خریداران پر و پا قرص خود را دارند. به‌رغم اینکه تا چند سال پیش این خریداران بودند که قیمت کاغذ را تعیین می‌کردند، اما حالا ورق برگشته و فروشندگان دست بالاتر را دارند. البته خرید و فروش کاغذ باطله اقدامی قابل تحسین است، اما در طرف دیگر ماجرا وضعیت نامناسب اقتصادی گروهی از مردم را هم نمایان می‌سازد که برای گذران معیشت چاره‌ای جز فروش کالاهای مصرف‌شده و دست دوم خود ندارند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد برخی از خریداران حاضرند برای خرید هر بسته کاغذ باطله (احتمالاً یک کیلویی) تا ۲۵ هزار تومان هم بپردازند.

انبوه آگهی خرید و فروش کاغذ باطله

اگر نگاهی به سایت‌های تبلیغات آنلاین بیندازید، با حجم زیادی از آگهی‌های خرید و فروش کاغذ باطله مواجه می‌شوید. این اقدامی است که محدود به خانواده‌ها نمی‌شود، بلکه دانشگاه‌ها، مدارس و ادارات هم که منبع کاغذهای بازیافتی هستند به این کار روی آورده‌اند. گاهی حتی بخشی از بودجه کتابخانه دانشگاه‌ها از این راه تأمین می‌شود.

فارغ‌التحصیلان دانشگاهی که با هزار امید و آرزو اقدام به صحافی پایان‌نامه خود می‌کنند، گهگاه با تصاویری مواجه می‌شوند که دانشگاه‌ها این پایان‌نامه‌ها را هم به فروش گذاشته‌اند. چندی پیش عکسی از یک نیسان در محوطه دانشگاهی منتشر شد که کوهی از پایان‌نامه‌های کاغذی دانشجویان در آن بود. ظاهراً دانشگاه پایان‌نامه دانشجویان را به ضایعاتی فروخته بود؛ موضوعی که در اغلب دانشگاه‌ها رواج دارد.

البته وزارت علوم از چند سال پیش دریافت نسخه کاغذی پایان‌نامه را ممنوع اعلام کرد. زیرا علاوه بر هزینه‌های مازادی که برای دانشجویان می‌تراشد، در نهایت هم سر از ضایعاتی‌ها درمی‌آورد. با این حال بسیاری از دانشگاه‌ها همچنان بدون دریافت نسخه صحافی‌شده، برگه تسویه فارغ‌التحصیلان را امضا نمی‌کنند.

معامله کاغذ باطله در کشورهای دیگر هم رواج دارد؟

رئیس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوای ایران در گفتگو با تجارت‌نیوز عنوان کرد: افرادی که اقدام به خرید و فروش کاغذ باطله می‌کنند، دلال نیستد و بخشی از زنجیره تأمین محسوب می‌شوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا