اخبار مهم اقتصادیپیشنهاد سردبیر

خدمات بارداری و زایمان تحت هر شرایطی رایگان شد

وزیر بهداشت وعده داد که کلیه خدمات بارداری و زایمان تحت هر شرایطی رایگان  باشد این خدمات مشمول تمام بانوان جامعه است ولو اینکه متقاضی بیمه نباشد.

خدمات بارداری و زایمان تحت هر شرایطی رایگان شد

به گزارش بورس فردا و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما در حاشیه اولین جلسه جوانی جمعیت که امروز با فعالان این حوزه در وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: یکی از اولویت‌های مهم وزارت بهداشت با توجه به فرمان حضرت امام بحث جوانی جمعیت است.

وی افزود: یکی از قدرت‌های مهم برای هر کشور، جمعیت و نیروی انسانی است. جمعیت جوان و پرشور قدرت خوبی برای کشور ایجاد می‌کند.
وی گفت: در چند سال اخیر با رشد منفی فرزندآوری مواجه شده ایم که برای کشور خوب نیست، آینده کشور به جوانان پویا و پرشور نیاز دارد.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره اهمیت نقش وزارت بهداشت در کنترل جمعیت، گفت: کمیته‌های مختلفی در وزارت بهداشت ایجاد شد از جمله کمیته فرهنگی با محور فرهنگ سازی مزایای فرزندآوری در تحکیم خانواده که با ساخت فیلم و پوستر و کلیپ با صدا و سیما و مطبوعات همکاری کنند.
وی افزود: کمیته بیمه نیز مسئولیت بیمه سلامت را به عهده می‌گیرد و کلیه هزینه‌های دوران بارداری و زایمان را متقبل می‌شوند.
وی گفت: در بحث درمانی نیز کسانی که مشکلات ناباروری دارند تا ۹۰ درصد هزینه‌های درمان ناباروری پرداخت می‌شود و در صدد هستیم تسهیلات بهتر و مراکز بیشتری ایجاد کنیم تا این درمان‌ها صورت بگیرد؛ و ادامه داد: برای شبکه‌های بهداشت نیز آموزش مورد توجه قرار خواهد گرفت، به بهورز‌ها و کل سیستم آموزش داده می‌شود.
دکتر عین اللهی با تشریح تقسیم بندی تمام وظایفی که بر عهده وزارت بهداشت است در کمیته‌های متناسب با هر موضوع با محور تشویق به فرزندآوری تاکید کرد: با معاون اول رئیس جمهور هماهنگی‌های لازم انجام شده که در قرار گاه جمعیت کمک‌های سایر سازمان‌ها هدایت شود و بصورت مصوبات اجرایی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا