اخبار بورساخبار مهم اقتصادیاخبار مهم بورس و اقتصاد

پیش بینی بازار بورس فردا 23 تیر 1400

سلام عرض می کنم خدمت شما دوستان عزیز و گرامی بورس فردا، در این مطلب قصد داریم با بررسی وضعیت امروز بازار بورس امروز و همچنین فاکتور های موثر بر وضعیت بازار بورس فردا همچون “انتشار عرضه اولیه سپید” به پیش بینی بازار بورس فردا چهارشنبه 23 تیر 1400 می پردازیم.

مطالب پیشنهادی: خلاصه عملکرد بازار بورس امروز 22 تیر 1400

پیش بینی بازار بورس فردا 23 تیر 1400

به گزارش بورس فردا، امروز سه شنبه 22 تیر ماه 1400 بازار بورس با تقاضای نسبی بازگشایی شد و در ابتدا شاخص کل به میزان 909 واحد افت کرد و در اواسط ساعات معاملاتی حدود 1 هزار و 100 واحد نسبت به روز معاملاتی قبل رشد کرد و در اخر با افت 414 واحدی به پایان رسید و معاملات دو نماد “شستا” و “فملی” ببیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

پس از مشاهده رشد 19 هزار و 303 واحدی شاخص کل در روز گذشته، در مطلبی که در خصوص پیش بینی بازار بورس امروز منتشر نمودیم گفتیم که پس از یک رشد شارپی و البته با توجه به سیگنال های منفی همچون درگیری گروهک ها طالبان در مرز افغانستان و همچنین ابلاغیه دولت به شرکت های فولادی و سیمانی در خصوص کنترل مصرف برق، اصلاح موقت دور از انتظار نبود البته که برخی از کارشناسان بازار سرمایه، نوسانی بودن بازار بورس امروز را به دلیل انشار عرضه اولیه سپید در فردا چهارشنبه 23 تیر ماه دانستد زیرا این عرضه در آخر ماه منتشر می شود و اغلب ترجیح می دهند که دارایی خود را نقد کنند و برای خرید عرضه اولیه اقدام نمایند.

با توجه به مواردی که بدان اشاره کردیم، پیش بینی می شود که وضعیت بازار بورس فردا چهارشنبه 23 تیر 1400، متعادل باشد.

مهدی افنانی، کارشناس بازار سرمایه در خصوص آینده بازار بورس گفت: با توجه به تحرکات اصلاحی بازار سرمایه، افرادی که به فکر سرمایه گذاری کوتاه مدت هستند، به سراغ سرمایه گذاری در دیگر بازار های مالی می روند اما بهترین گزیته برای سرمایه‌گذاری بلند مدت بازار سهام خواهد بود و سودهای قابل توجهی را هم افراد می‌توانند شناسایی کنند. در وضعیت فعلی شرکت‌های بنیادی که از ارزندگی خوبی هم برخوردار هستند با دید بلند مدت گزینه بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری هستند.

وی در آخر اضافه کرد: افرادی که قصد سرمایه گذاری بلند مدت در این بازار را ندارد، می توانند در صندوق‌های سرمایه‌گذاری سرمایه گذاری کنند که ریسک کمتری را هم دارند.

نقشه بازار بورس امروز 

نقشه بازار بورس امروز 
خلاصه عملکرد بازار بورس امروز سه شنبه 22 تیر 1400
  • وضعیت شاخص کل: با افت 414 واحدی به 1 میلیون و 303 هزار و 921 واحد رسید.
  • وضعیت شاخص هم وزن : با با افت 316 واحدی به 400 هزار و 336 واحدی رسید.
  • ارزش بازار : 51,302,466.135B
  • ارزش معاملات : 67,304.560B
  • حجم معاملات : 7.930B
  • تعداد معاملات : 863,929
  • نمادهایی که بیشترین کاهش را داشتند : قشهد، اکالا، غدام ،وسیزد ،سدبیر
  • نمادهایی که بیشترین افزایش را داشتند : دی، ولیز، دسبحان، حسیر، بالاس
  • نمادهای پر معامله : ولکار، لطیف، ومدیر، فتوسا، شستا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا