اخبار مهم اقتصادی

حجم تولید و فروش خودرو توسط خودروسازان داخلی

با بررسی آمار تولید و فروش شش ماهه اول سال جاری خودرو سازان داخلی نشان داده است که انها تا اکنون 370 هزار و 242 دستگاه خودرو تولید کرده اند که 362 هزار دستگاه وارد بازار شده است.

مظالب پیشنهادی:

حجم تولید و فروش خودرو توسط خودروسازان داخلی

به گزارش بورس فردا و به نقل از  تجارت‌نیوز، طبق آمار ارائه شده توسط خودروسازان بزرگ کشور به سازمان بورس، آنها از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور، در مجموع ۳۷۰ هزار و ۲۴۲ دستگاه خودرو تولید کرده‌اند که برای ۳۶۲ هزار و ۹۴۱ دستگاه فاکتور فروش صادر شده است.

آمار فروش خودروسازان در سال ۱۴۰۰در مجموع شش ماه ابتدایی سال جاری ۲۰۵ هزار و ۹۳۴ دستگاه در گروه صنعتی ایران‌خودرو تولید شده است که از این تعداد برای ۱۹۱ هزار و ۶۷۶ دستگاه فاکتور فروش صادر شده و براین اساس قابلیت تجاری‌سازی داشته است و ۱۴ هزار و ۲۵۸ دستگاه الباقی تولید این مدت احتمالا ناقص در پارکینگ خودروسازی باقی‌مانده است.

این در حالی ست که گروه خودروسازی سایپا در نیمه نخست امسال ۱۶۴ هزار و ۳۰۸ دستگاه خودرو تولید کرده و برای ۱۷۱ هزار و ۲۶۵ دستگاه خودرو فاکتور فروش صادر کرده است؛ آمار فروش بیش از تولید در مدت مذکور به این دلیل است که محصولات تولیدی پیش از سال ۱۴۰۰ این گروه خودروسازی که به سبب نقص قطعات تجاری نشده بود، در شش ماهه امسال تکمیل و تجاری‌سازی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا