اخبار مهم اقتصادی

بحث تغییر در پرداخت یارانه باید از طریق رفراندوم از مردم صورت گیرد.

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون امور داخلی کشور در سخنان خود اعلام کرد به دلیل خشکسالی داخل کشور ما تا سال آینده حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد از گندم تولید داخل را از دست خواهیم داد و همین امر باعث تغییر شیوه پرداخت یارانه ها میشود اما این هدفمند سازی یارانه ها باید از طریق رفراندوم از مردم صورت بگیرد در ادامه خبر به همه پرسی گذاشتن هدفمندسازی یارانه ها را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم:

جزییات به همه پرسی گذاشتن یارانه ها

به گزارش بورس فردا و به نقل از تجارت‌نیوز، هدفمندسازی یارانه‌ها به همه‌پرسی گذاشته می‌شود؟

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره  درخواست رفراندوم درخصوص تغییر شیوه پرداخت‌ یارانه‌های پنهان و آشکار توضیحاتی داد. او گفت: ببینید اول پیش از هر چیز درخصوص اصل ضرورت هدفمند شدن یارانه‌ها هیچکس تردیدی ندارد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود ۳۵ درصد گندم دنیا تا ۵ سال آینده کشت نشود و ۷۰ درصد روغن جهان هم به همین علت از بین خواهد رفت.از سوی دیگر خشکسالی داخل کشور باعث می‌شود که ما ۳۰ تا ۴۰ گندم تولید داخل را از دست بدهیم. لذا موضوع تغییر شیوه پرداخت یارانه‌ها یک مساله مهم و قابل توجه است.

نماینده مردم نجف‌آباد در ادامه به اجرای شیوه سهیمه‌بندی محصولات استراتژیک در دیگر کشورها اشاره کرد و ابراز داشت: امروز تمام کشورهای دنیا به سمت کوپن رفته‌اند، فرانسه، آلمان و ترکیه این کار را شروع کردند و ما هم ناگزیر هستیم.

پس ما باید یارانه‌ها را هدفمند به دست قشر نیازمند برسانیم، اگر قحطی شود پولدارها چون پول دارند کمتر آسیب می‌بینند اما قشر مستضعف است که بیشترین ضربه را می‌خورد، لذا تا وقتی هنوز به آن مرحله نرسیدیم باید از همین الان به فکر این مساله باشیم.

وی اضافه کرد: یک مساله دیگر که باید به آن توجه داشت این است که ما به قدری مرزهای زیاد متنوع اعم از کوه، دشت، کویر و دریا داریم قادر به مبارزه کامل و موفق با قاچاق آرد، روغن و سایر اقلام کالاهای اساسی که بر روی آن‌ها یارانه پرداخت می‌شود، نیستیم.

کشورهای همسایه از سفره جمهوری اسلامی مصرف می‌کنند

چون قیمت‌ها در درون مرزهای ما و خارج از مرزها تفاوت خیلی زیادی دارد یک بحث قاچاق معکوس گسترده داریم، تاحدی که می‌تواند گفت حدود ۲۰ درصد حوالی مرزهای کشورهای همسایه از یارانه ما و سفره جمهوری اسلامی مصرف می‌کنند. پس ما باید شیوه پرداخت یارانه را تغییر داده و هدفمندتر کنیم و به دست اقشار مستضعف برسانیم.

ابوترابی با اشاره به درخواست رفراندوم خود در سال گذشته، اظهار داشت: در نتیجه ما بر روی اصل این مساله یعنی تغییر شیوه پرداخت یارانه اتفاق نظر اما در شیوه یا روش فعلی دولت اختلاف نظر داریم. منظور من از «ما» تعدادی از همکاران همفکر با بنده است که ۳۵ نفر هستیم، به این خاطر که ما معتقدیم در این زمینه باید به سمت حکمرانی مردمی برویم. لذا در همین راستا درخواست کردیم که از ظرفیت‌های خوب قانون اساسی استفاده کنیم، این دلایل را برای مردم تشریح کنیم و بعد با رفراندوم در خصوص تغییر شیوه پرداخت یارانه به صورت کالابرگ یا نحوه توزیع آن را از مردم کسب نظر کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا