اخبار مهم اقتصادی

روحانی : ایران می تواند یک روزه به قبل از اردیبهشت 98 بازگردد

رئیس جمهور، سید حسن روحانی معتقد است که اگر آمریکا به تعهدات خود بازگردد، ایران نیز می تواند به وضعیت قبل از اردیبهشت 98 بازگردد.

مطالب پیشنهادی :

حسن روحانی : ایران و آمریکا می توانند یک روزه به برجام بازگردند

به گزارش بورس فردا و به نقل از پایگاه خبری بورس پرس، حسن روحانی در جلسه امروز هیات دولت گفت: تفسیر یک کلمه ۱۲ فروردین ۵۸ ، میزان رای مردم و ملت است و همه کاره مردم هستند که نظامی را بر می‌گزینند و انتخاب می‌کنند. نظامی که یک پایه آن جمهوریت و ‌مردم سالاری و پای دیگر آن موازین اسلام و اسلامیت است و پایه سوم آن ایران است.

وی ادامه داد: انتخابات ریاست جمهوری و شوراها،‌ میاندوره‌ای به همراه کنترل کرونا از ۴ مسئله مهم تا پایان دولت است. در این میان برای حل مسائل پیچیده ، راه حلی جز همه‌پرسی نیست و مجلس در مسائل مهم دیگر قانونگذار نباید باشد و باید توسط رفراندوم انجام و همه دعواها حل شود. ایران هم سوئیس نیست که اگر ١٠٠ هزار نفر بخواهند رفراندوم برگزار شود، این اتفاق بیفتد.

رئیس جمهور در مورد برجام و مذاکره با آمریکا هم توضیح داد: با کشوری مذاکره شد که برای خرید واکسن ممانعت کرده و تا امروز 100 درصد مقصر تحریم است . شیوه دولت جدید آمریکا هم تغییر کرده و در برابر حرف بدون عمل با تبلیغات اعلام آمادگی کرده اما نباید گذاشت بهانه ایی دست افکار عمومی باشد.

روحانی افزود: باید روزانه مذاکره و لغو تحریم پیگیری شود و هیچ کسی نمی تواند مدعی عجله باشد. از اول فروردین هم عدم رفع تحریم، فرصت سوزی است. بنابراین به محض لغو تحریم های آمریکا که با یک فرمان عملی می شود ، ایران هم به تعهدات برمی گردد. ولی به دروغ اعلام شده که زمان می خواهند .

وی ادامه داد: اگر اراده جدی باشد، آمریکا یه روزه می‌تواند به تعهدات برگردد، ایران هم در عرض یک روز به قبل اردیبهشت 98 بازخواهد گشت . در تمام این 4 ماه هم آماده‌ایم و یک روز تاخیر را جایز و خلاف قانون اساسی و نظر مردم می‌دانیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا