اخبار مهم اقتصادی

زمان اعلام نتایج قرعه کشی سامانه یکپارچه خودرو مشخص شد

زمان قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه اعلام شد

قرعه کشی دومین مرحله سامانه یکپارچه خودرو که ثبت نام آن از شنبه ۲۵ تیرماه به مناسبت فرا رسیدن عید سعید غدیر خم آغاز شده بود امروز انجام خواهد گرفت. این دوره از قرعه کشی خودرو با نظارت سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان انجام می گیرد. در ادامه می توانید خبر کامل زمان اعلام نتایج دومین مرحله قرعه کشی سامانه تخصیص خودرو را بخوانید:

زمان اعلام نتایج قرعه کشی خودرو

ثبت نام در دومین مرحله قرعه کشی سامانه یکپارچه تخصیص خودرو که از شنبه بیست و پنجم تیر ماه آغاز شده بود به  مدت سه روز ادامه داشت و در روز سه شنبه ۲۸ تیرماه به پایان رسید.

بر اساس اعلام این سامانه به دلیل تطبیق اطلاعات و داده‌های ثبت نام کنندگان،اعلام نتایج این قرعه کشی حداکثر به مدت یک هفته به طول می‌انجامد.

بر این اساس و طی اطلاعیه وزارت صنعت معدن و تجارت، قرعه کشی دومین مرحله فروش خودرو در سامانه یکپارچه، امروز ساعت ۱۰ صبح برگزار می گردد و اسامی برندگان در این طرح ساعت ۱۷ یکشنبه ۲ مرداد ماه اعلام می‌شود.
سخنگوی وزارت صمت در آخرین صحبت های خود اعلام کرد در دومین مرحله فروش خودرو از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، ۱۰۴ هزار دستگاه خودرو عرضه گردیده است .

حذف قرعه کشی توسط شرکت های خودروسازی

سخنگوی وزارت صمت گفت:در این طرح، گروه خودروسازی سایپا تمامی محصولاتش را به جز ساینا s و کوییک s از قرعه‌کشی خارج کرده است.

اما در حال حاضر،خودروهای پرتقاضای شرکت ایران خودرو قابلیت خروج از روند قرعه‌کشی را ندارند و این امر تا پایان سال با افزایش تولیدات خودروسازی ممکن خواهد شد.
در ادامه قالیباف اضافه کرد: در حال حاضر توقف تولید خودروهایی مانند سمند،تیبا و ساینا در دستور کار قرار دارد و با تصمیمات اخذ شده قرار است خودروهایی مانند شاهین و آریا با فروش فوری جایگزین این نوع خودروها شوند.

شرایط عرضه خودرو در بورس کالا

همچنین وزیر صنعت معدن و تجارت در خصوص عرضه خودرو در بورس کالا اظهار کرد: مخالف عرضه خودرو در بورس کالا نیستیم اما باید قواعدی وجود داشته باشد که کار به صورت اصولی انجام گردد.

در ماه های اخیر به دلیل اینکه در عرضه محصولات یکی از خودروسازان، کار به درستی انجام نشده بود عرضه در بورس کالا فعلاً ملغی شده است.
وزیر صمت در ادامه گفت از اواخر سال گذشته طراحی خودروهای اقتصادی جدیدی را در شرکت ایران خودرو آغاز کرده‌ایم و از آنجایی که طراحی خودرو ۱۸ ماه طول می کشد این خودروها از سال آینده وارد بازار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا